اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست ۱۱ وزیر خارجه از اتحادیه اروپا برای گزینه‌های بازداشتن تل‌آویو از طرح اشغال

وزرای خارجه یازده کشور اروپایی در نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، ابراز نگرانی کردند که زمان برای تدوین گزینه‌های واکنش به تل‌آویو در صورت اجرا کردن طرح اشغال کرانه باختری رو به اتمام است.

درخواست ۱۱ وزیر خارجه از اتحادیه اروپا برای گزینه‌های بازداشتن تل‌آویو از طرح اشغال

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، واکنش‌های جهانی به طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری هنوز ادامه دارد و این بار ۱۱ وزیر خارجه اروپایی در نامه‌ای خواستار مشخص شدن گزینه‌های این اتحادیه برای بازداشتن تل‌آویو از اجرای این طرح شدند.

روزنامه «هاآرتص» امروز (سه‌شنبه) در خبری نوشت، این نامه توسط وزرای خارجه فرانسه، ایتالیا، هلند، ایرلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، دانمارک، فنلاند، پرتغال و مالت نوشته و برای «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال شده است.

بر این اساس، وزرای مذکور در این نامه - که روز جمعه برای بورل ارسال شده - خواستار تهیه سریع لیستی از واکنش‌های احتمالی اتحادیه اروپا به رژیم صهیونیستی در صورت اجرایی کردن طرح اشغال کرانه باختری شده و تصریح کردند که زمان برای بازداشتن تل‌آویو به سرعت در حال از دست رفتن است.

این دیپلمات‌های ارشد اروپایی ابتدا از بورل خواستند که طی دیداری غیررسمی با آنها در تاریخ ۱۵ می، واکنش‌های اتحادیه اروپا به طرح اشغال را مشخص کند و سپس جزئیات سند واکنش‌هایی که پیش از این فراهم کرده را در اختیار آنها قرار دهد.

در این نامه با تاکید بر نگرانی اتحادیه و کشورهای اروپایی از طرح اشغال اراضی فلسطینیان در کرانه باختری، با استناد به صحبت‌های شخص بورل، این اقدام نقض قوانین بین‌المللی توصیف شده است.

وزرای خارجه ۱۱ کشور مذکور ضمن مهم دانستن شفاف‌سازی درباره پیامدهای حقوقی و سیاسی اجرای طرح اشغال، تاکید کردند که حاضر شدن سریعتر لیستی از واکنش‌ها به این طرح می‌تواند مبنای محکمی برای مذاکرات آتی آنها با تل‌آویو باشد.

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود. 

روز گذشته «پنینا تامانو-شاتا» وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی با بیان اینکه طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری از دستور کار کابینه تل‌آویو خارج شده، گفت این طرح بدون برداشتن گام‌های دیپلماتیک قابل اجرا نیست. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز بیش از یک هزار قانونگذار اروپایی از ۲۶ کشور در نامه‌ای ضمن مخالفت با طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، خواستار واکنش مناسب دولت‌های خود به این اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول