اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مرحله جدید نهضت «کمک مومنانه» بسیج سازندگی از عید قربان آغاز می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: با توجه به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب در زمینه کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان از شیوع بیماری کرونا، مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه در کشور برای بالغ ‌بر ۳ میلیون خانوار از عید قربان اجرایی می‌شود.

مرحله جدید نهضت «کمک مومنانه» بسیج سازندگی از عید قربان آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد زهرایی صبح امروز در بدو ورود به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران به آخرین تدابیر اتخاذ شده برای کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا پرداخت و اظهار کرد: با توجه به دستور رهبر انقلاب در نیمه شعبان امسال مبنی بر اجرای نهضت کمک مؤمنانه، این برنامه از سوی سازمان بسیج مستضعفان و همراهی نهادهای انقلابی، حاکمیتی و دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها طی ۵۰ روز پیگیری شد.

وی افزود: در این مرحله بالغ‌ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بهره‌مند شدند که این اقدام مورد تأیید رهبر انقلاب واقع شد و ایشان اجرای رزمایش کمک مؤمنانه را یادآور شور و نشاط و همبستگی مردم در دفاع مقدس دانستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه به سخنان اخیر رهبر انقلاب در دیدار ویدیویی با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: طی تأکیدات مجدد رهبر انقلاب مبنی بر کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا، جلسه ویژه این موضوع طی روزهای اخیر با حضور فرماندهان عالی سپاه، نهادهای انقلابی و حاکمیتی و رایزنی با مسئولان وزارتخانه‌های صنعت و جهاد کشاورزی برای تأمین اقلام نهضت دوم کمک مؤمنانه برگزار شد.

وی با اشاره به آغاز رسمی مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه در کشور خاطرنشان کرد: در این مرحله از نهضت کمک مؤمنانه تنوع اقلام از بسته‌های معیشتی به کالاهایی همچون لوازم‌التحریر، کیف، کفش، جهیزیه، کارت هدیه و همچون تسهیلات اشتغال‌زایی به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا شامل می‌شود.

زهرایی ادامه داد: جامعه هدف این مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از نیازمندان خارج از پوشش کمیته امداد و بهزیستی در کشور هستند که در اولویت کمک قرار دارند و در صورت بضاعت نهادهای مختلف و کمک‌های مردمی می‌تواند افزایش پیدا کند.

وی زمان اجرای این مرحله از نهضت کمک مؤمنانه را در سه مقطع اعلام کرد و گفت: روزهای عید قربان تا غدیر، دهه نخست محرم و دهه پایانی ماه صفر، سه مقطع زمانی پیش‌بینی‌شده برای اجرای این نهضت در سراسر کشور است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: تعطیلی برخی مراسم‌های تجمعی در ماه محرم و احتمال تغییراتی در اجرای مراسم اربعین، باعث شده تا رایزنی‌هایی برای دریافت نذورات مردمی و موکب‌داران برای نیازمندان در نهضت کمک مؤمنانه انجام شود.

وی در پایان مجموع کمک‌های این مرحله را بالغ ‌بر ۳ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به میزان کمک‌های مردمی و حمایت نهادها و دستگاه‌های مختلف، می‌توان کمک‌ها را در مراحل مختلف انجام داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول