اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رعایت دستورالعمل سقف اجاره‌بها در همه شهرها/ بازار پرالتهاب اجاره مسکن مهار شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: دستورالعمل عدم عبور از سقف تعیین‌شده اجاره‌بها، بازار پرالتهاب و حباب‌دار اجاره مسکن را مهار کرد و بر اساس گزارش روزانه اتحادیه املاک به وزارت راه و شهرسازی، در همه شهرها از این دستورالعمل، تبعیت کرده‌اند.

رعایت دستورالعمل سقف اجاره‌بها در همه شهرها/ بازار پرالتهاب اجاره مسکن مهار شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصوبه ستاد ملی، بازار پرالتهاب و حباب‌دار اجاره مسکن را مهار‌ و کنترل کرد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش روزانه اتحادیه املاک به‌‌ وزارت راه و شهرسازی،‌  در همه شهرها از دستورالعمل عدم عبور از سقف تعیین شده اجاره‌بها، تبعیت کرده‌اند و ما این موضوع را مدام رصد می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: معاملات اجاره مسکن که در سامانه ثبت شده است، نشان می دهد این مصوبه رعایت شده است و مردم هم رضایت زیادی دارند.

اسلامی درباره تاثیر مصوبه مجلس در موضوع مالیات بر خانه‌های خالی‌ بر واقعی‌سازی نرخ مسکن، اظهار داشت: این مصوبه پیشنهاد‌ وزارت راه و شهرسازی و دولت به مجلس بود.

* بارگذاری سامانه مالیات بر خانه‌های خالی در سازمان امور مالیاتی

وی ادامه داد: در سازمان امور مالیاتی سامانه مالیات بر خانه‌های خالی بارگذاری شده ‌و در حال شناسایی است و به تدریج برگه مالیاتی (برای مالکان این خانه‌های خالی) می‌فرستند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این مالیات تشدید شده برای آن است که بازدارندگی ایجاد کند و مالکان خانه‌های خالی سریع‌تر اقدام کنند.

بنابراین گزارش 8 تیر 99 بود که وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا سقف افزایش نرخ اجاره بها در تهران و کلان‌شهرها را اعلام کرد.

به گفته محمد اسلامی بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حداکثر افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی برای شهر تهران تا ۲۵ درصد و برای کلان‌شهرهای دیگر حداکثر ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد تعیین شد، بر اساس این مصوبه همه قراردادها در دوره کرونا و تا سه ماه بعد از آن تمدید می‌شود.

اسلامی گفته بود که اگر در این مدت مالک، واحد مسکونی خود را به فروش رسانده باشد مستأجر مکلف است در مدت دو ماه منزل را تخلیه کند؛ در این مصوبه تاکید شد افراد ملزم به ثبت و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و گرفتن کد رهگیری هستند و وزارت صمت مکلف شد این سامانه را فعال و آن را به وزارت راه و شهرسازی متصل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول