اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دولت در سیاست تنظیم بازار بازنگری کند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اقدام فوری دولت برای بازگرداندن قیمت‌های کاذب اجناس به روال قبلی تأکید کرد.

دولت در سیاست تنظیم بازار بازنگری کند

 علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مازندران اظهار کرد: افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها و تثبیت گرانی کالاها  در شرایط فعلی کشور بسیار خطرناک و بلاوجه است.

وی افزود: متأسفانه کالاها و اجناس مورد نیاز مردم به‌ویژه اقلام ضروری در هفته‌های اخیر بطور  سرسام آورو غیرقانونی افزایش یافته است.

کریمی فیروزجایی با مسؤول دانستن دولت و به‌ویژه وزارت صمت در قبال افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها در بازار یادآور شد: کاهش نیافتن قیمت اجناسی که بی‌ضابطه بالا رفته‌اند و تثبیت آنها در سطح فعلی بیانگر ضعف نظارتی دولت است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم مازندران لجام‌گسیختگی قیمت‌ها و ایجاد نارضایتی شدید در مردم را از حیث امنیت روانی مهم دانست و افزود: ساماندهی مشکلات اقتصادی بیش از شعار و وعده‌های فراوان به اقدام و عمل نیاز دارد.

دبیر هیأت رئیسه مجلس یازدهم سیاست طراحی شده دولت در مواجهه با افزایش قیمت‌ها را ناکارآمد و غیرمنطقی خواند و گفت: واقعیت این است دولت از تمامی ابزار و امکانات در اختیار خود در حوزه کنترل قیمت‌هاو تنظیم بازار استفاده نمی‌کند.

وی با تأکید بر عزم قاطع مجلس برای ورود قاطعانه به ساماندهی اوضاع بازار گفت: برای تحقق این هدف دولت باید در کنار نمایندگان مجلس اراده قاطع و کارآمدی خود را به نمایش بگذارد.

کریمی‌فیروزجایی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از ارکان دولت در حوزه اقتصاد بیان کرد: تیم اقتصادی دولت از انسجام و یکپارچگی لازم برای تصمیم‌گیری و اجرای عملیات اصولی  و هدفمند در عرصه اقتصاد برخوردار نیست.

نماینده مردم بابل خاطرنشان کرد: اجرای مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا نیازمند قاطعیت اجزای دولت است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و اقتصاد در سامان یافتگی مشکلات جامعه تصریح کرد: برای هم‌افزایی قوای سه‌گانه در حل تنگناهای حوزه اقتصاد و فرهنگ، راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی با مسؤولیت سران قوا و حضور اعضای کابینه و ارکان مختلف قوای دیگر ضرورت دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کمیسیون‌های  تخصصی مجلس برای ورود فوری به مسائل و مشکلات اقتصادی و فرهنگی مأموریت دارند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول