اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نهاد رهبری در دانشگاه‌ها آموزش‌های مجازی را توسعه می‌دهد/ استفاده ۴۰ هزار دانشجو از آموزش‌های نهاد

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سیاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این است که در کنار متن کتاب و نقش استاد؛ آموزش مجازی را توسعه خواهیم داد.

نهاد رهبری در دانشگاه‌ها آموزش‌های مجازی را توسعه می‌دهد/ استفاده ۴۰ هزار دانشجو از آموزش‌های نهاد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مرتضی فاضلی رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری این مرکز، که صبح امروز برگزار شد، گفت: سیاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این است که در کنار متن کتاب و نقش استاد؛ آموزش مجازی را توسعه خواهیم داد. البته آموزش ما محدود به دروس معارف و فرهنگی نخواهد بود.

وی تاکید کرد: آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری نیست و باید نقش محوری کتاب و استاد حفظ شود.

 

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت:  از ابتدای سال تاکنون تعداد کاربران سامانه آموزش مجازی به ۵۶ هزار نفر رسید و هم اکنون هم ۴۰ هزار دانشجو از بستر آموزش‌های مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به ساماندهی مرکز آموزش مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ۴ آموزشکده تاکید کرد: هم اکنون ۲۵۰ درس مجازی در سامانه آموزش مجازی نهاد ارائه می‌شود. ۱۵۰ درس را مرتبط با سرفصل‌های دروس معارف و ۱۷ عنوان درس معارفی را در این دوره عرضه کردیم و هماهنگی‌های لازم را با دانشگاه‌ها در این زمینه داشتیم.

فاضلی یادآور شد: ما با نواقصی هم مواجه بودیم مانند ضعیف بودن ساختار اینترنت که از طریق به کارگیری سرور‌های نهاد ۴۰ درصد از مشکلات حل شد و مابقی مشکلات مربوط به دستگاه‌هایی بود که دانشجویان و اساتید از آن استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه خدمات پشتیبانی در سامانه آموزش نهاد به صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌شود، افزود: ما در این مدت به ۴۵۵ هزار درخواست پاسخ داده یم.

فاضلی تصریح کرد: دروس معارف در آموزش مجازی با کیفیت بالاتری ارائه شدند و محتوا‌ها به نوعی پاسخگوی نیاز دانشجویان بود به همین دلیل ما توسعه آموزش‌های مجازی را در دستور کار خواهیم داشت.

وی گفت: البته به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری شود بلکه باید در کنار آموزش حضوری و به نوعی مکمل آن باشد.

فاضلی ادامه داد: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها طراحی یک پلت فرم بومی را آغاز کرده که بیش از دو سوم فناوری به کار گرفته در آن بومی است و در کمتر از یک سال کل این پلت فرم آموزشی بومی خواهد شد و قابل عرضه به سایر نهاد‌ها نیز خواهد بود. که در همین راستا از شرکت‌های دانش بنیان هم دعوت به همکاری می‌کنیم.

وی گفت: صدور گواهینامه دروس معارف در گذشته به صورت ۲۴ ساعته بود که موجب می‌شد برخی از دانشجویان از این مزیت‌ سوء استفاده کنند، اما با آگاهی و اطلاع رسانی‌هایی که صورت گرفت تعداد متخلفین کاهش یافت و رویه آزمون‌ها تغییر کرد. عده‌ای که تخلف کرده بودند تعلیق شدند و باید ترم‌های آینده این درس را بگذرانند.

فاضلی در پایان گفت: آموزش مجازی دروس معارف در سامانه مجازی دانشگاهیان تا دو مرحله به صورت رایگان است و هیچ هزینه‌ای از دانشجو دریافت نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول