اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آغاز به‌کار اولین‌ جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر

اولین‌ جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر با عنوان «قصه‌گوی صبا» با هدف ترویج فرهنگ قصه‌گویی و ارتقای دانش اقتصادی این کودکان از روز گذشته آغاز به کار کرد.

آغاز به‌کار اولین‌ جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری، اولین‌ جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر با عنوان «قصه‌گوی صبا» با هدف ترویج فرهنگ قصه‌گویی و ارتقای دانش اقتصادی کودکان روستایی و عشایر، ۲۳ تیرماه آغاز به کار کرد.

همزمان با شیوع موج دوم کرونا، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با هدف پُرکردن اوقات فراغت کودکان روستایی و عشایر و نیز تقویت مهارت قصه‌گویی، گردآوری داستان‌های بومی، قصه‌های محلی و فولکلور، نخستین جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر را در دستور کار قرار داده است؛ افزایش دانش اقتصادی و آشنایی با مفهوم پس‌انداز و تقویت روحیه آینده‌نگری در کودکان نیز از دیگر اهداف این‌ جشنواره است.

تمام کودکان ۵ تا ۱۲ ساله روستایی و عشایر در سراسر کشور می‌توانند برای شرکت در این‌ جشنواره، یکی از قصه‌های بومی محل زندگی خود، یا قصه خیالی خود با محوریت شخصیت یک «قلک جادویی» را رو به دوربین تلفن همراه، تعریف کنند و ویدئوی ضبط شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ۲۰ مرداد، ویدئوهای ضبط شده خود را از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۲۷۹۸۴۴۰۲ یا پست الکترونیک به آدرس ghesegoo.saba@gmail.com ارسال کنند. برندگان جشنواره نیز ۲۵ تا ۳۰ مرداد معرفی خواهند شد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه‌شده و مستمری‌بگیر دارد و با حدود دو هزار کارگزاری در سطح کشور مشغول ارائه خدمات بیمه‌ای است و انتشارات زرافه، ماهنامه قلک، انتشارات هوپا و پخش مدادرنگی، این صندوق را در برگزاری جشنواره مذکور، همراهی می‌کنند.
انتهای پیام/٦٨٠٣١

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول