اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

7 مرکز مثبت زندگی در لامرد راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره بهزیستی لامرد گفت: به‌زودی 7 مرکز مثبت زندگی در لامرد راه‌اندازی می‌شود.

7 مرکز مثبت زندگی در لامرد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از لامرد، معصومه کاظم‌زاده پیش از ظهر امروز به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیاض بخش بنیانگذار این سازمان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی با ۴۰ سال خدمت در تأمین رفاه عمومی و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده‌ها، فقرزدایی و توانمندسازی جامعه هدف به‌ویژه خانواده‌های کم‌درآمد و در معرض آسیب با انواع خدمات نوین توانبخشی، مراقبتی، پیشگیری، درمانی و اجرای طرح‌های تخصصی پیشگیری و مراقبتی به‌عنوان سازمانی بالنده در جامعه شناخته می‌شود و در دوران شیوع ویروس کرونا نیز همگام با کمک‌های مردمی از افراد تحت پوشش حمایت کرد.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته بهزیستی با شعار «شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده» افزود: وظایف و مأموریت‌های بهزیستی بسیار گسترده است و این سازمان با توجه به تغییر نیازها و انتظارات جامعه و گسترش جامعه هدف، سامانه‌های الکترونیکی (فرزندخواندگی، صدور مجوز مراکز غیردولتی، دادرس، شفافیت و ...) را راه‌اندازی کرد که به‌عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرو درزمینهٔ تحقق برنامه‌های دولت الکترونیک محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی لامرد تصریح کرد: سازمان بهزیستی در راستای تداوم برنامه‌ها و ارائه خدمات تخصصی و به‌موقع، دسترسی آسان جامعه محلی و کاهش ترددهای مددجویان برای دریافت خدمات، راه‌اندازی «مراکز مثبت زندگی» از اردیبهشت امسال عملیاتی شد و پس از صدور فراخوان از متقاضیان در شهرستان لامرد ثبت‌نام به عمل آمد و واجدین شرایط و افرادی که به حوزه بهزیستی آشنایی و اشراف کامل‌تری داشتند را معرفی کردیم که به‌زودی پس از موافقت اصولی و صدور پروانه، 7 مرکز مثبت زندگی در شهرستان لامرد آغاز بکار می‌کند و طبق برنامه سازمان قرار است 22 نوع خدمت به این مراکز واگذار شود.

کاظم‌زاده ادامه داد: راه‌اندازی مرکز تخصصی اورژانس اجتماعی لامرد با 8هدف رسیدگی و کاهش بحران‌های فردی و خانوادگی، از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی در راستای ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده بود که در سال گذشته ۵۷۷ تماس با خط اورژانس اجتماعی (۱۲۳) لامرد به ثبت رسید.

به گفته وی، در سال گذشته قریب به ۴۶۷ نفر در مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی لامرد پذیرش شد که در این زمینه ۲۲۰ پرونده کودک‌آزاری، همسرآزاری، اقدام به خودکشی ناموفق، اختلافات حاد خانوادگی و سایر آسیب‌های مورد هدف اورژانس در شهرستان لامرد بررسی شد و طی ماه‌های نخست سال جاری حدود ۸۰ نفر از خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره این مرکز بهره‌مند شدند.

او با برشمردن اجرای مأموریت‌های سازمانی در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها، افزود: طرح‌های غربالگری شنوایی نوزادان و غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال به‌ صورت سالیانه در پایگاه‌های بهزیستی اجرا می‌شود که از سال گذشته تاکنون 4 هزار و 563 کودک تحت غربالگری بینایی و 2 هزار و 193 کودک نیز تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

کاظم‌زاده در ادامه به فعالیت مستمر مراکز مشاوره قبل از ازدواج با هدف پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیک اشاره کرد.

وی اضافه کرد: خانه‌های سلامت روان با هدف ارتقای سلامت روان فرد، جامعه و خانواده و مشاوره اولیه مراجعان در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند که در سال گذشته ۲۷۰ مورد خدمت مشاوره توسط مرکز سلامت روان شهرستان ارائه‌ شده است.

رئیس اداره بهزیستی لامرد با اشاره به اجرای موفق طرح مرکز توانبخشی و خانه‌های کوچک نگهداری معلولین ذهنی در شهرستان لامرد، گفت: ماهیانه ۸۴ میلیون ریال از سوی سازمان بهزیستی به مرکز روزانه توانبخشی معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال بهزیستی لامرد پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: خانه‌های کوچک معلولین ذهنی برای نخستین بار و به‌عنوان یکی از طرح‌های موفق و پایلوت کشوری در این شهرستان اجرا شد که در حال حاضر ۱۶ معلول ذهنی بالای 14 سال در آن نگهداری می‌شود که ماهیانه مبلغ ۱۹۲ میلیون ریال یارانه دریافت می‌کنند و امیدواریم با حمایت خیرین بتوانیم کامل نیازهای معلولین را تأمین کنیم.

کاظم زاده افزایش مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی را گامی مؤثر در تقویت خانواده‌های بهزیستی دانست و افزود: به‌صورت ماهیانه مبلغ ۶ میلیارد و 419 میلیون و 895 هزار ریال بابت 3681 مددجوی تحت پوشش بهزیستی لامرد واریز می‌شود که با تلاش این اداره در سال 97، اکثر مددجویان پشت نوبتی را که سالیان متوالی در انتظار دریافت مستمری بودند ، تحت حمایت مستمر سازمان بهزیستی قرار دادیم.

وی گفت: این اداره در حوزه مشارکت‌ها موفق به جذب ۹ میلیارد و ۷۱۳ میلیون ریال کمک نقدی، ۹ میلیارد ۸۸۰ میلیون ریال کمک‌های غیر نقدی و ۳ میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال مشارکت‌های خدماتی طی سال 98 شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول