اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مجلس نمایندگان شرق لیبی خواستار مداخله نظامی مصر در لیبی شد

مجلس نمایندگان شرق لیبی (طُبرق) که ژنرال «خلیفه حفتر» نیز وابسته به آن است، خواستار مداخله نظامی مصر در لیبی شد.

مجلس نمایندگان شرق لیبی خواستار مداخله نظامی مصر در لیبی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان شرق لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ضمن استقبال از سخنان «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، از قاهره می‌خواهد که هر تصمیمی را که برای حفظ امنیت دو کشور صلاح می‌‌داند، اتخاذ کند.

در این بیانیه آمده است که لیبی با مداخله آشکار ترکیه و نقض حاکمیت لیبی با استفاده از شبه‌نظامیان مسلحی که بر غرب کشور سلطه پیدا کرده‌اند، مواجه است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است که مصر عمق استراتژیک لیبی در تمامی زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در طول تاریخ بوده و اشغالگری ترکیه نیز تهدید مستقیمی برای لیبی و کشورهای همسایه از جمله مصر است، که این اشغالگری تنها با تشریک مساعی کشورهای عربی همسایه متوقف خواهد شد.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، در بیانیه مجلس نمایندگان شرق لیبی همچنین آمده است که مجلس نمایندگان لیبی به عنوان تنها نماینده قانونی منتخب ملت این کشور از سخنان عبدالفتاح السیسی که در حضور نمایندگان قبایل لیبی بیان کرد، استقبال می‌کند.

مجلس نمایندگان شرق لیبی همچنین با اشاره به ضرورت تلاش دو کشور مصر و لیبی برای نابودی «اشغالگر متجاوز»، حفظ امنیت ملی مشترک و تحقق امنیت و ثبات لیبی و منطقه، آورده است: «نیروهای مسلح مصر در صورتیکه برای امنیت دو کشور لیبی و مصر احساس خطر کنند، حق مداخله برای حمایت امنیت ملی دو کشور را دارند، مقابله با مهاجمان نیز ضامن استقلال تصمیمات ملی لیبی ، حفظ حاکمیت لیبی و وحدت آن و نیز حفظ ثروت و توان ملت لیبی است».

همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در لیبی، السیسی نیروهای ارتش مصر را به حال آماده باش درآورده و تاکید کرده که شهر سرت و پایگاه الجفره برای مصر هم خط قرمز است و امنیت ملی مصر هم متاثر از آن است.

از سوی دیگر سخنگوی نظامی نیروهای مسلح مصر روز شنبه گفت که نیروهای دریایی و هوایی و نیروهای ویژه مصر یک مانور نظامی با نام مانور سرنوشت ساز 2020 را در مرزهای دریایی در جهت استراتژیک غرب برگزار کردند که شامل حملات هوایی شدید، عملیات‌های کماندویی با پاراگلایدر و یورش نیروهای ویژه به اهدافی در ساحل بود.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول