اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نشست کمیسیون اصل نود به ریاست رئیس سنی این کمیسیون برگزار شد

عضو کمیسیون اصل نود مجلس از برگزاری نشست این کمیسیون به ریاست رئیس سنی خبر داد و گفت: در این جلسه موضوع اصلاح آیین‌نامه مجلس درباره کمیسیون اصل 90 و همچنین اولویت‌های کاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نشست کمیسیون اصل نود به ریاست رئیس سنی این کمیسیون برگزار شد

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: نشست کمیسیون اصل نود امروز به ریاست رئیس سنی آن (سید مصطفی آقا میرسلیم)‌برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه اصلاحاتی که لازم بود در آیین نامه مجلس در مورد کمیسیون اصل نود صورت بگیرد مورد بحث و جمع‌بندی قرار گرفت و بنا شد تا برای بررسی در کمیسیون آیین نامه به هیأت رئیسه مجلس ارسال شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: در بحث اصلاح آیین نامه مجلس ابتدا این موضوع مدنظر قرار گرفت تا تمام اسناد و گزارشات مربوط به تحقیق و تفحص و شکایات صورت گرفته در قالب ماده 234 آیین نامه در کمیسیون اصل نود حفظ و نگهداری شود و گزارشات در این کمیسیون محدود به پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون اصل نود نباشد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه اعضا به این تصمیم و جمع‌بندی رسیدند که این پیشنهاد اصلاحی در آیین نامه مطرح شود که کمیسیون اصل نود هم مانند کمیسیون‌های تخصصی مجلس به هنگام بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق سه نماینده داشته باشد.

وی افزود: پیشنهاد اصلاحی بعدی این بود که اعضای غیردائم کمیسیون اصل نود که به نمایندگی از کمیسیون‌های دیگر در این کمیسیون حضور دارند، همانند اعضای ثابت محسوب شوند و حضور آنها در کمیسیون الزامی باشد تا جلسات کمیسیون با انسجام بیشتری برگزار شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: علاوه بر این در جلسه امروز موضوع اولویت‌های کاری کمیسیون مطرح شد و بنا شد تا با توجه به شکایات واصل شده به کمیسیون موضوعاتی همچون مسکن، بازار ارز، خودرو و فضای مجازی اولویت‌های اصلی کمیسیون اصل نود برای رسیدگی باشد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول