اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۶۳ درصد دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: بیش از ۶۳ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

۶۳ درصد دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نشست رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز سمنان پیش از ظهر امروز به‌منظور تبادل‌نظر درباره راهکارهای تعامل و همکاری‌های مشترک این دانشگاه با رسانه ملی و تقویت اطلاع‌رسانی از رویدادها و تولید برنامه‌های مستند از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در این نشست با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه در آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم، گفت: از همراهی و زحمات مدیران و کارکنان صداوسیمای مرکز سمنان تشکر و قدردانی می‌کنم.

رضا نقدی به بیان ویژگی‌های خاص دانشگاه فنی و حرفه‌ای ازجمله مهارت‌محور و تولیدمحور بودن آموزش، جذب بازار کار شدن بیش از ۶۳ درصدی دانش‌آموختگان این دانشگاه و تدریس سرفصل‌های کاربردی با نسبت ۷۰ درصد دروس عملی و ۳۰ درصد دروس نظری توسط ۲۵ هزار نفر کادر آموزشی خبره و ماهر در کشور پرداخت.

وی خواستار فرهنگ‌سازی اصولی از طریق رسانه ملی در خصوص ایجاد نگرش مثبت خانواده‌ها به بحث تحصیل فرزندانشان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش و سپس تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ادامه داد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای رتبه نخست کشور بین تمام دانشگاه‌ها است.

نقدی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور با ظرفیت ۱۷۶ دانشکده و آموزشکده در ۳۱ استان با دو هزار و ۸۰۰ کارگاه و آزمایشگاه، ظرفیت‌های بسیار خوبی در تربیت تکنسین‌های ماهر و پنجه‌های کارآمد در مسیر کارآفرینی دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اضافه کرد: صداوسیما نقش بزرگی در ارتقای جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به جامعه می‌تواند داشته باشد و این آمادگی را داریم در زمینه‌های آموزشی و علمی با صداوسیمای استان سمنان در زمینه تربیت و آموزش کاربردی نیروی جوان استان همکاری داشته باشیم.

نقدی با اشاره به تحصیل ۶۰ درصدی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقطع کاردانی و ۴۰ درصدی در مقطع کارشناسی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است.

وی تصریح کرد: دانشگاه  فنی و حرفه‌ای به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان سمنان با چهار هزار دانشجو در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی فعالیت دارد که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود: با شیوع ویروس کرونا، این دانشگاه در راستای ایفای رسالت و مسؤولیت اجتماعی به‌عنوان یک دانشگاه جامعه‌محور با طی فرایند لازم، نسبت به راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه ماسک‌های بهداشتی به تعداد روزانه چهار هزار عدد، ژل ضدعفونی و گان پزشکی اقدام کرده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول