اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرمانده تروریست‌های سنتکام: ایران منتظر سرنوشت تحریم تسلیحاتی است

فرمانده سازمان تروریستی سنتکام با ادعای اینکه ایران در انتظار سرنوشت تحریم تسلیحاتی در ماه اکتبر است، مدعی شد که بعد از آن تصمیم خواهند گرفت که علیه نیروهای آمریکا اقدام کنند یا نه.

فرمانده تروریست‌های سنتکام: ایران منتظر سرنوشت تحریم تسلیحاتی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کنث فرانک مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا» موسوم به سنتکام، امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که ایران منتظر سرنوشت تحریم تسلیحاتی علیه خود در شورای امنیت است.

خبرنگار شبکه «کان‌نیوز» رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود به نقل از مک‌کنزی نوشت: «تنش‌های آمریکا با ایران ادامه دارد. ما تخمین می‌زنیم که آنها منتظر هستند تا ببیند در ماه اکتبر چه بر سر تحریم تسلیحاتی می‌آید، لغو می‌شود یا نه».

سرکرده تروریست‌های آمریکایی در منطقه، ادعا کرد: «همین موضوع (سرنوشت تحریم تسلیحاتی)، احتمالا ملاحظه آنها درباره اقدام علیه نیروهای آمریکایی را تعیین می‌کند... ترور [سردار] سلیمانی کار تصمیم‌گیری را برای آنها سخت کرده است».

بر این اساس، مک‌کنزی که طی نشست خبری صحبت می‌کرد، از پاسخ به سوالی درباره حادثه چند روز پیش در یکی از سوله‌های بیرونی تاسیسات نطنز در ایران اجتناب کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال فرصت‌طلبی حزب‌الله از بحران اقتصادی پیش‌آمده در فلسطین اشغالی برای حمله به رژیم صهیونیستی، مدعی شد: «حزب هنوز هم یک تهدید منطقه‌ای است. به نظرم، اقدام علیه اسرائیل اشتباه خواهد بود».

 

 

این نظامی آمریکایی همچنین درباره امضای توافق اخیر نظامی بین ایران و سوریه نیز اظهار داشت: «ما همکاری‌های ایران و سوریه درخصوص پشتیبانی پدافند هوایی را رصد می‌کنیم. اما فعلا فقط بیانیه‌هایی شنیده‌ایم و مشخص نیست که اقدام میدانی انجام شود».

مک‌کنزی که برای سفر دوره‌ای به منطقه غرب آسیا آمده، روز گذشته به کویت رفته و با مقامات نظامی این کشور از جمله وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش کویت دیدار کرد. وی پیش از آن به عراق، شمال سوریه، بحرین، لبنان و اردن سفر کرده بود.

فرمانده تروریست‌های سنتکام چندی پیش در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن‌پست»، مدعی شده بود: «به خاطر فشار ایران، منطقه را ترک نخواهیم کرد». (جزئیات بیشتر)

وی پیش از آن نیز گفته بود: «ایالات متحده، به دنبال درگیری با ایران نیست؛ نه عربستان سعودی، نه امارات متحده عربی و نه هیچکدام از شرکا و متحدانمان در منطقه به دنبال درگیری با ایران نیستند. ما هرگز دنبال آن نبوده‌ایم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول