اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تیپ ۴۸ فتح آتش به اختیار در بحران‌ها/ از تولید ۳۳۵ هزار ماسک تا دیدبانی در ۱۶۴ کیلومتر مرز

فرمانده تیپ ۴۸ فتح روایتی از حضور این یگان مستقل در بحران‌ها از آتش سوزی گرفته تا مقابله با کرونا و خواباندن غائله ۸۸ شرح داد.

تیپ ۴۸ فتح آتش به اختیار در بحران‌ها/ از تولید ۳۳۵ هزار ماسک تا دیدبانی در ۱۶۴ کیلومتر مرز

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سردار حسن حکمتیان در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد ارتقای درجه خود را مدیون و مرهون هم استانی‌ها در طول ۴۱ سال اخیر و همچنین رشادت‌های رزمندگان استان و جامعه بزرگ ایثارگری دانست.

وی گفت: تیپ 48 فتح ماحصل همه رشادت‌های استان بوده و اکثر شهدای استان از این تیپ هستند که به ندای ملکوتی امام انقلاب لبیک گفتند.

این فرمانده ارشد نظامی افزود: همه ۱۳ هزار ایثارگر استان متعلق به این یگان هستند و هنگامی که رفتند عقیده داشتند که برنگردند و اکثر آن‌ها که ماندند تیر و ترکش در بدن دارند و امروز به سختی نفس می‌کشند تا قله های افتخار را در موشکی و نانو و پزشکی طی کنیم.

وی گفت: امروز به مکانی آمده‌اید که فداکاران آن سال‌های سال در سیستان و خوزستان در خطی به طول ۱۶۴ کیلومتر در برابر قاچاقچیان و گروهک‌ها جانفشانی کردند و در ارتفاعات پیرانشهر و جاسوسان و اشنویه کاری کردند که سال‌ها امنیت و اقتدار به جغرافیای جمهوری اسلامی برگردد.

این فرمانده گفت: سال‌ها این یگان در برابر گروهک‌ها جانانه جنگیدند تا مجبور شدند از کشور فرار کنند و در بلوچستان مقابل جیش الظلم بود که تا آخرین قطره خون در مقابل گروهک ریگی ایستادند.

وی افزود: صدها کیلومتر از شمال غرب در دست پژاک بود که ۷ شهید دادیم و سه سال و نیم در شرایط سخت خوزستان حضور پیدا کردیم  و برگ زرینی از افتخار در آن استان داریم که فرزندان استان امنیتی بی‌نظیر ایجاد کردند و در مقابل همه گروهک‌ها ایستادیم که تا بن دندان از سوی آمریکا تجهیز شده بودند. 

حکمتیان افزود: ما به نمایندگی از تاریخ پر افتخار استان رفتیم و اجازه ندادیم هیچ قاچاقچی و گروهکی از معبر تیپ ۴۸ فتح عبور کند و در چنگال تیزبین رزمندگان استان گرفتار شدند آن‌ها اعتراف کردند که نتوانستند از معبر ما عبور کنند.

وی گفت: باور و اعتقاد راستین داریم که مردم وارثان انقلاب هستند و ما سربازان ولایت هستیم و اگر این انقلاب به دنبال مسیر پر افتخار خود است باید ارتباط میان مردم و ولی فقیه برقرار باشد و نگذاریم مردم از حاکمیت و نظام دلسرد شوند.

حکمتیان اظهار کرد: بعد از ۸ سال دفاع مقدس در عرصه سازندگی ورود پیدا کردیم و در همه حوزه‌ها وارد کار ساخت و ساز شدیم و سپس عرصه تغییر کرد و شبیه خون فرهنگی در دستور کار دشمن قرار گرفت که در خدمت هیات‌ها و حلقات و اردوهای راهیان نور بودیم.

وی گفت: در سال ۷۸ و ۸۸ که کشور در لبه پرتگاه بود ورود پیدا کردیم و به کمک مردم ناامنی خنثی شد رزمندگان استان در جبهه مقاومت هم رشادت آفریدند و از بین پاسداران جوان این استان در جبهه مقاومت فرمانده تیپ داشتیم و حادثه دفاع مقدس را تکرار کردند.

حکمتیان بیان کرد: جوانانی داشتیم که اگر به شکل و شمایل آنها نگاه کنید فکر نمی‌کنید که در جبهه مقاومت فرمانده یگان های بزرگ بودند در بحران ها مثل سیل و زلزله و کرونا و آتش سوزی هم ورود پیدا کردیم و در سیل‌ها و زلزله ها اولین یگانی بودیم که به آن مناطق ورود پیدا کردیم در سیل سال گذشته در حوزه ماشین‌آلات و گندزدایی کمتر از دولت کار نکردیم و در خوزستان روزی۲۰ هزار غذا پخت می کردیم.

وی گفت: تیم جنگ نوین ما در خوزستان مستقر شدند و از خانه‌های مردم رفع آلودگی کردند و شهر دزفول را خاکریزی کردند تا سیل وارد شهر نشود و سه تا ۴ ماه در استان خودمان و در مناطق محروم بستر رودخانه‌ها و کانال های آب کشاورزی را ساماندهی کردیم و طوری شده بود که مردم برای خدمات‌دهی به ما نگاه طلبکارانه دارند.

 

 

این فرمانده گفت: به دنبال بالا بردن سطح توانایی خود هستیم و این اقدامات اصلا در ماموریت‌های ما تعریف نشده اما اعتقاد به در کنار هم بودن داریم و امروز این کار در دستور کار ماست.

وی افزود: در شمال غرب که ۷۰ روز از خانه دور بودیم در وسط راه بازگشت به منزل به دنبال اجساد حادثه سقوط هواپیما رفتیم و بعد از ۲۲ روز در رودخانه بشار که به دنبال جسد بودند ظرف ۲۴ ساعت جسد را پیدا کردیم و روزی نیست اداره‌ای و نهاد مردمی و نهاد خدمات‌رسان از ما تقاضایی نداشته باشد.

حکمتیان گفت: در همین بحبوحه شیوع ویروس کرونا که از همان ساعت اولیه با تجهیزات خود حضور پیدا کردیم و از همه اماکن رفع آلودگی شد و اولین بار که وارد بیمارستان جلیل شدیم کارکنان بیمارستان مثل گل شکفتند چرا که تا قبل از ما کسی جرات حضور در آن نقطه را نداشت. 

وی افزود: به پاسداران خود گفتیم هر خانه پاسدار باید یک پایگاه سلامت و هر خانواده پاسدار سفیر سلامت باشد و همه گردان‌های ما ورود پیدا می کردند و ۳۳۵ هزار ماسک و گان و دستکش و روپوش تولید کردیم و در حوزه غربالگری ۲۴ ساعته حضور داشتیم.

 

این مسوول گفت: هر گاه نیاز به پایگاه و آمبولانس بود اهدا کردیم و تیم واکنش سریع ما حضور پیدا می‌کرد در همین راستا ۱۵۲ هزار لیتر مواد گندزدا تامین کردیم و به یاری روستاها شتافتیم و در سراسر استان پایگاه‌های سلامت راه اندازی کردیم.

در حوزه کمک مومنانه ورود کردیم و در استان جمع آوری و نگهداری و بسته بندی و انتقال آن به دست این تیپ بود. خود یگان هک یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری کمک مردمی و بسته بندی و توزیع داشت. 

وی گفت: تعاملات خوبی با ادارات داریم هر جا که گفتند زمین‌های کشاورزی و کانال‌ها نیاز به ساماندهی دارند حضور پیدا کردیم و در آتش سوزی‌ها هیچ آتشی نبود که حضور پیدا نکردیم و اعلام کردیم که گردان‌های ما آتش به اختیار ورود پیدا کنند.

سردار حکمتیان یادآور شد: نیاز به کار جهادی و انقلابی داریم و رسانه‌ها در برابر خون شهدا و در برابر اعتقادات و باورهای مردم مسوول هستند و باید تلاش مضاعف باشد دشمن به دنبال تجاوز فکری است و شما خبرنگاران هم فرمانده در حوزه فرهنگی هستید شما کار بسیار سخت مطالبه‌گری دارید و باید به شما رسانه‌ها افتخار کرد وقتی رسانه‌ها ورود پیدا کردند همه حرکت می‌کنند و اگر خودتان در بحران‌ها نباشید دیگران هم حضور پیدا نمی‌کنند.

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول