اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برنامه بسیج سازندگی برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی و اشتغالزایی همزمان

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، با اشاره به طرح‌های کلان محرومیت‌زدایی این سازمان گفت: کمک به ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور همراه با اشتغال‌زایی و ارتقاء زیرساخت‌های آب، از برنامه‌های این طرح است.

برنامه بسیج سازندگی برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی و اشتغالزایی همزمان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد زهرایی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی با اشاره به نحوه مواجهه متمدنانه مردم کشورمان در برابر شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: بسیاری از کشورهای غربی که ادعاهای حقوق بشری دارند اما با شیوع این بیماری رفتارهای غیرفرهنگی از خود نشان دادند و با غارت فروشگاه‌ها و افزایش فروش سلاح در این کشورها وضعیت فرهنگی خود را نمایش دادند.

وی اعتقادات و باورهای مردمی ایران باعث همراهی جامعه با یکدیگر دانست و افزود: ۳۰ درصد کمک‌های مؤمنانه از سوی دستگاه‌های حاکمیتی در کشور و بالغ ‌بر ۷۰ درصد آنان از سوی کمک‌های مردمی بود که نشان از سیل کمک‌های مردمی است و واقعاً این میزان کمک‌های مردمی برای بسیاری باورکردنی نبود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به اجرای مرحله دوم این نهضت در کشور نیز اشاره کرد و گفت: امسال اربعین رسیدگی به محرومان مدنظر است تا بسیاری از گره‌ها موجود در جامعه با کمک‌های مردمی باز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح طرح‌های کلان محرومیت‌زدایی پرداخت و خاطرنشان کرد: به فراخور عنوان جهش تولید طرحی نوشته‌شده که دو دو بعد عمومی و پروژه‌های اختصاصی تعریف می‌شود.

زهرایی، بُعد عمومی این طرح را برانگیختگی اجتماعی و گسترش کمی و کیفی تشکل‌ها بیان کرد و افزود: بسیج به‌عنوان کمک‌حال دولت بوده و متولی محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی نیست بلکه باری را از دوش نظام برمی‌داریم.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بسیجی را بعد دیگر اقدامات عمومی این طرح بیان کرد و گفت: ظرفیت‌های مردمی در بخش‌های مختلف همچون کمک به چیدن محصولات، ایجاد ارزش‌افزوده و صنایع تکمیلی محصولات کشاورزی برای کاهش درد کشاورزان ازجمله این برنامه‌ها است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، طرح‌های بسیج را به صورت اختصاصی به‌صورت انجام هدفمند پروژه‌ها بیان کرد و افزود: تعریف واحد از محرومیت در میان دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌شود و حول آن تعاریف این دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و هم‌افزایی ظرفیت‌ها انجام می‌شود.

وی ۵۰ درصد اعتبارات در طرح کلان محرومیت‌زدایی را امور آب اعلام کرد و ادامه داد: حوزه آبخیز تا جالیز در بخش‌های مختلف زیرساخت‌های آب، اشتغال، برداشت محصول، ظرفیت‌های کشاورزی، احداث مجتمع‌های آب‌رسانی و آبرسانی سیار، کمک به احداث بندهای خاکی و آبخیزداری به‌صورت مجموعه‌ای از پروژه‌ها در نقاط روستایی هدف انجام می‌شود.

زهرایی در پایان مسکن محرومان و ایجاد اشتغال را موارد بعدی طرح کلان محرومیت‌زدایی بیان کرد و گفت: احداث ۵۰ هزار واحد در موضوع مسکن و همچنین کمک به اشتغال در روستاها و محلات حاشیه شهرها در این طرح قرار می‌گیرد که به‌صورت مشترک با دستگاه‌های اجرایی به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول