اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جزئیات 2700 میلیارد تومان پروژه‌ای که پس‌فردا در هرمزگان افتتاح می‌شود

استاندار هرمزگان، جزییات پروژه‌های مهم آب و برق کشور که قرار است 5شنبه به‌صورت ویدیوکنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود را تشریح کرد.

جزئیات 2700 میلیارد تومان پروژه‌ای که پس‌فردا در هرمزگان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی از بهره‌برداری پروژه‌های بزرگ صنعت آب و برق در هرمزگان با ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور خبر داد.

وی افزود: مراسم افتتاح این طرح‌ها روز پنجشنبه ۲۶ تیر با حضور رئیس جمهور اسلامی ایران از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس، برگزار می‌شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس، ۱۱ طرح انتقال برق و هفت طرح توزیع برق، پروژه‌های حوزه صنعت برق در هرمزگان هستند که افتتاح خواهند شد.

استاندار هرمزگان افزود: فاز دوم آبشیرینکن بندرعباس، طرح تأمین و انتقال آب به شبکه گلخانه شمیل و بخشی از شبکه دشت میناب و بهره‌برداری از شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل، طرح تأمین و انتقال آب به شهرک صنعتی میناب و فاز اول طرح آبرسانی به شهرستان بشاگرد، پروژه‌های حوزه آب در هرمزگان هستند که به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته همتی، بهره‌برداری از پروژه آب انتقال به شبکه گلخانه‌ای موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 5 هزار نفر و رونق اقتصادی و بهبود شرایط اجتماعی منطقه خواهد شد. همچنین مدیریت بهینه منابع آب و خاک دشت میناب و شمیل، کاهش تعارضات اجتماعی ناشی از کمبود آب؛ جلوگیری از افت سطح آبخوان، حفظ کیفیت منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین از دیگر اهداف این طرح است. دکتر همتی افزود: طرح قابل افتتاح در بشاگرد نیز منجر به تأمین آب شهر سردشت و ۸ روستا خواهد شد و از پروژه‌های بزرگ در این دولت است. در میناب نیز آب مصرفی شهرک صنعتی تیرور از خط اول انتقال آب میناب تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول