اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بازگشت 105 واحد تولیدی به چرخه فعالیت در آذربایجان ‌غربی در سال گذشته

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی گفت: طی سال گذشته ۱۰۵ واحد راکد صنعتی در استان به چرخه فعالیت بازگشتند.

بازگشت 105 واحد تولیدی به چرخه فعالیت در آذربایجان ‌غربی در سال گذشته

غلامرضا بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های مهم وزارت صنعت معدن و تجارت فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل است، اظهار داشت: سال گذشته تعداد ۱۰۵ واحد صنعتی راکد با اشتغال‌زایی یک هزار و ۱۳۹ نفر به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۳۹۵ واحد صنعتی فعال در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: تعداد اشتغال این کارخانجات برابر مجوز صادره ۲۹ هزار و ۸۳۱ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰ واحد صنعتی با اشتغال پنج هزار و ۲۸ نفر افزایش ظرفیت یافته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۴ طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ در صد با اشتغال یک هزار و ۷۰۱ نفر به بهره‌برداری رسیده‌اند.

بابایی یادآور شد: امسال برای احیای و راه اندازی و افزایش ظرفیت ۸۵ واحد صنعتی برنامه‌ریزی شده است.

وی درخصوص مجوزهای صادر شده برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در آذربایجان‌غربی در سال گذشته نیز اظهار کرد: در سال گذشته برای ۲۲۹ طرح صنعتی با اشتغال یک هزار و ۵۹۷ نفر با سرمایه‌گزاری چهار هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: حل مشکلات بیمه‌ای، بانکی، خدماتی و برنامه ریزی برای تامین تسهیلات از جمله حمایت‌های سازمان از واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای رونق تولید و حل مشکلات آن‌ها است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول