اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی و تداوم رگبارها تا اواخر هفته جاری در گلستان

سرپرست دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۵۲ سازمان هواشناسی کشور، از یکشنبه ۲۲ تیر تا اواخر وقت روز چهارشنبه ۲۵ تیر 1399، سامانه بارشی، رگبار و احتمال وضعیت خطرناک جوی در استان پیش‌بینی شده است.

احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی و تداوم رگبارها تا اواخر هفته جاری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، حسن فرازجو اظهار کرد: بر مبنای ایستگاه‌های تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ای گلستان، بارش متوسط استان از ابتدای تیر تا ۲۳ تیر سال جاری حدود ۱۸ میلیمتر بوده است که نسبت به دوره مشابه درازمدت حدود ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: بارش متوسط استان از ابتدای سال آبی ( اول مهر ۱۳۹۸) تا ۲۳ تیر سال ۱۳۹۹ نیز حدود ۴۶۶ میلیمتر بوده است که نسبت به دوره مشابه درازمدت حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.
فرازجو افزود: در سامانه بارشی از صبح ۲۱ تیر ۱۳۹۹ تا صبح ۲۳ تیر ۱۳۹۹، بیشترین مقادیر بارندگی در حوضه گرگانرود به وقوع پیوسته و ایستگاه‌های هیدرومتری «ارازکوسه» و «قزاقلی» در بالادست «سد وشمگیر» در صبح ۲۳ تیر ۱۳۹۹ به ترتیب دارای آبدهی حدود ۲۴ و ۹ مترمکعب بر ثانیه هستند.
گفتنی است در سامانه بارشی هفته جاری، با توجه به ماهیت بارش‌های فصلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و افزایش نسبی سطح آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب‌های ناگهانی وجود دارد لذا شرکت آب منطقه‌ای گلستان از هم‌استانی‌های عزیز و گردشگران خواهشمند است در حاشیه رودخانه‌های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و همچنان از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری کنند.

انتهای پیام/2307/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول