اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آمادگی همیشگی برای مقابله با کرونا/ تخت‌های بیمارستانی کرمانشاه برای پاییز تجهیز می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: مهمترین مسئله این است که مردم باید همواره پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد کاهش موارد بستری باشیم.

آمادگی همیشگی برای مقابله با کرونا/ تخت‌های بیمارستانی کرمانشاه برای پاییز تجهیز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمود‌رضا مرادی در نشست امروز ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار داشت: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش مهمی در روند کاهشی موارد بستری مبتلا به کرونا در استان دارند.

وی گفت: طی 10 روز گذشته تعداد موارد بستری مبتلا به کووید 19 در استان روند کاهشی داشته که این امر نتیجه زحمات همکاران و همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: مهمترین مسئله این است که مردم باید همواره  پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد کاهش موارد بستری باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه رویداد مهم امتحانات جامع مانند کنکور سراسری و فرارسیدن ماه محرم و شروع ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) باید پروتکل‌های بهداشتی ویژه‌ای در این خصوص اجرا شود.

مرادی افزود: تجربه کشوری نشان داده شهرهایی که از پیک بیماری کرونا عبور کرده‌اند ممکن است دوباره با پیک بیماری مواجه شوند و ما باید همیشه آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به شروع فصل آنفلوانزا و شروع احتمالی افزایش ابتلا در پاییز، از هم‌اکنون باید به فکر فراهم کردن تخت‌ها و تجهیزات همچون اکسیژن برای مهرماه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: همکاران اپیدمیولوژیست باید براساس مسائل علمی، پیش‌بینی‌های لازم برای نیاز استان به تعداد تخت‌های ویژه و آی.سی.یو را داشته باشند تا براساس تجهیزات و امکانات مورد نیاز، نقشه راه مناسب جهت مقابله با بیماری کرونا در فصل پاییز در دانشگاه تدوین شود.

وی گفت: در ستاد کرونای استان احکام مناسبی از طرف دادستانی اخذ شده از جمله اینکه با صاحبان مجالس عزا و شادی برخورد می‌شود و این موارد بسیار کمک کننده است.

مرادی ادامه همچنین در این ستاد مقرر شد از افرادی که جزو پروتکل انجام آزمایشات نیستند، تنها در قبال اخذ وجه برای آنان آزمایش انجام شود.

وی اضافه کرد: امحای زباله‌های بیمارستانی براساس پروتکل‌های تعیین شده و مصوبات ستاد استانی کرونا از این پس با همکاری شهرداری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول