اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شرکت‌های دانش بنیان اهرمی برای مقابله با تحریم/توسعه فناوری پیروزی در جنگ اقتصادی را رقم می‌زند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان اهرمی برای مقابله با تحریم‌ها و پیروزی در جنگ اقتصادی هستند.

شرکت‌های دانش بنیان اهرمی برای مقابله با تحریم/توسعه فناوری پیروزی در جنگ اقتصادی را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های اوقاف استان البرز، به استقرار شرکت‌های دانش بنیان در موقوفه لیستر باغ عقیق اشاره کرد و گفت: در این راستان نیازمند حمایت‌های ویژه هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ظرفیت مجموعه باغ عیقیق و متراژ حدودی 13 هکتار از این مجموعه که در اختیار شرکت‌های دانش بنیان تخصیص یافته است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت و متراژ این مجموعه می‌‌توانیم در حوزه دانش بنیان فعالیت داشته باشیم؛ این مجموعه می‌تواند هفت شرکت دانش بنیان را در خود جای دهد که تا کنون دو شرکت فعالیت خود را آغاز کرده اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با بیان اینکه فناوری‌ها باید از حائز درجه و رتبه بالا باشند، ادامه داد: با در نظر گرفتن سطح بالایی از فناوری می‌توانیم به تجاری سازی تولیدات دست پیدا کنیم.

خاموشی با اشاره به اماکن تجاری مستقر در باغ عقیق، اضافه کرد: با استفاده از این اماکن می‌توانیم توانمندی‌های دانش بنیان و فناوری‌های را گسترش دهیم چرا که معتقدیم شرکت‌های دانش بنیان به نوعی بازوی توانمند استان در خودسازی و بومی سازی مشاغل هستند.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان اهرمی برای مستقل شدن در مواجه با تحریم‌ها هستند و با رفع خلاء ها و مشکلات می‌توانیم این اهرم ها را محکم راه اندازی کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد:  به کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم از سد تحریم‌ها عبور کنیم؛ این بومی سازی می‌تواند نیازهای کشور را مرتفع سازد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید نیت واقفین عملی شود، یادآور شد: فعالیت شرکت های دانش بنیان مستقر در باغ عقیق در زمینه الگترونیک، مگاترونیک و مخابرات است. 

خاموشی در پایان تاکید کرد: باید در نزدیکی این مجموعه محل تجاری برای عرضه محصولات شرکت های دانش بنیان فراهم شود و ساختمانی جهت انجام مذاکرات علمی و ارائه مقالات تاسیس شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول