اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| چرا باوجود تعطیلی خوابگاه‌ها، اجاره دریافت می‌شود؟/ تاخیر در تخلیه خوابگاه، هزینه روزانه دارد

برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه پرسیده اند که «چرا با تعطیلی خوابگاه‌ها، شهریه دریافت می‌شود؟» خبرنگار فارس این سوال را از مسوولان پیگیری کرده است.

فارس من| چرا باوجود تعطیلی خوابگاه‌ها، اجاره دریافت می‌شود؟/ تاخیر در تخلیه خوابگاه، هزینه روزانه دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه پرسیده اند که «چرا با تعطیلی خوابگاه‌ها، شهریه دریافت می‌شود؟»

این کاربران نوشته اند که با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ و تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی پس از شیوع ویروس کرونا، دانشگاه‌ها از دانشجویان خوابگاهی اقدام به دریافت شهریه کرده‌اند که کاملاً غیرمنصفانه و علیه حق دانشجوست. 

*از خوابگاه تعطیل اجاره ای دریافت نمی شود

خبرنگار فارس این سوال را در گفت و گو با مسوولان مطرح کرده است.

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این باره به خبرنگار فارس، گفت: خوابگاه های دانشجویی در حال حاضر بسته است و طبیعی است که به دلیل بسته بودن خوابگاه ها، اجاره ای هم پرداخت نمی شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: اکنون اجاره ای بابت خوابگاه های دانشجویی به صندوق رفاه دانشجویان واریز نمی شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشجویان ساکن خوابگاه‌های غیر دولتی به نسبت زمانی که دیر خوابگاه را تخلیه کنند، هزینه تاخیر می‌پردازند.

*دستورالعمل پرداخت اجاره بسته به روزهای حضور در خوابگاه همچنان معتبر است

همچنین خبرنگار فارس این سوال را با مسوول مربوط در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم مطرح کرد.

الیاس منیری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان در این باره به خبرنگار فارس، گفت: بدیهی است که صندوق رفاه دانشجویان بابت روزهایی از این ترم که خوابگاه بسته بوده و دانشجو از خوابگاه استفاده نکرده، اجاره ای دریافت نمی کند.

وی افزود: طبق اعلام قبلی صندوق رفاه دانشجویان، اجاره خوابگاه های دانشجویی به میزان روزهایی که دانشجو از خوابگاه استفاده کرده، محاسبه و دریافت خواهد شد. 

*اجاره ها نزد صندوق رفاه دانشجویان محفوظ است

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هم در این باره به خبرنگار فارس، تاکید کرد: در مدت تعطیلی خوابگاه های دانشگاه‌ ها و حضور نداشتن دانشجو در خوابگاه، اجاره ای هم دریافت نمی شود و این موضوع را از همان روزهای ابتدایی تعطیلی اعلام و به دانشگاه ها ابلاغ کرده ایم.

وی درباره تکلیف اجاره احتمالی پرداختی توسط دانشجویان به صندوق رفاه دانشجویان، گفت: اگر دانشجویی ابتدا اجاره خوابگاه را پرداخت کرده و سپس خوابگاه تعطیل و غیرقابل استفاده شده، اجاره پرداخت شده در صندوق رفاه دانشجویان محفوظ مانده است و جای نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دانشجو مبلغ پرداختی را از صندوق رفاه دانشجویان بستانکار می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول