اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آغاز به‌کار مجدد مؤسسه و مجتمع فرهنگی ائمه اطهار(ع)/ عرصه فرهنگ، میدان جهاد است

مراسم آغاز به‌کار مجدد فعالیت‌های مؤسسه و مجتمع ائمه اطهار(ع) باحضور مسئولان و مربیان این مؤسسه برگزار شد.

آغاز به‌کار مجدد مؤسسه و مجتمع فرهنگی ائمه اطهار(ع)/ عرصه فرهنگ، میدان جهاد است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های خبرگزاری فارس مراسم آغاز به‌کار فعالیت‌های مؤسسه و مجتمع فرهنگی ائمه اطهار (ع) باحضور مسئولان و مربیان این مؤسسه برگزار شد.

در این مراسم که به عنوان بزرگداشت هفته عفاف و حجاب برگزار شد مرتضی طلایی رئیس هییت مدیره مؤسسه با اشاره به اینکه گستره فرهنگ و کار فرهنگی از جزئی‌ترین فعالیت‌های فردی تا جدی‌ترین مسؤولیت‌های اجتماعی کشیده شده است گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)  فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است و عرصه فرهنگ، میدان جهاد است. به همین منظور،  ورود به عرصه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی، به دلیل ابعاد گسترده آن باید ورودی کارآمد، مداوم، همراه با مدیریت راهبری و در یک کلام حرکتی جهادی باشد. تعبیری که از سوی مقام معظم رهبری بارها مورد استفاده قرار گرفته است.

طلایی ادامه داد: یکی از ضرورت‌های مهم جامعه اسلامی پرداختن به مباحث فرهنگی است که باید در مراکز فرهنگی، مؤسسات مذهبی و مساجد انجام شود.

وی با اشاره به آغاز هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب زن موضوعی است که دشمنان اسلام با تبلیغات کاذب فراوان در رسانه‌ها و فضای مجازی، مصونیت زن را با محدودیت او اشتباه گرفته‌اند و موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک اعتقادی دینی در کشور ما مطرح است.

رییس هئیت مدیره مؤسسه ائمه اطهار (ع) ادامه داد: قبل از عفاف و حجاب موضوع حیا و عفت دو واژه بهم پیوسته است که در درون همه انسان‌ها به دور از جغرافیا و زمان در انسان‌ها به ودیعه گذاشته است و همه انسان‌ها واقفند که برای رسیدن به تعالی این دو ویژگی را درخود ارتقاء بدهند.

وی استقرار رفتار سازمانی و کار تشکیلاتی را مهم‌ترین مؤلفه نقشه راه در مسیر تقویت زیرساخت های فرهنگی عنوان کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب معیار فعالیت‌های فرهنگی و دستیابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی است و با توجه به اهمیت بیانیه  گام دوم انقلاب، با اتکا بر آینده پژوهی و چشم‌انداز جمهوری اسلامی در افق 1404، در سال جاری نقشه راه مؤسسه و مراکز وابسته، در مسیر ایجاد فهم و درک مشترک از مفاد آن با استفاده از روش تحلیل مضمونی و نیز تدوین گردید و اهداف و برنامه‌های کلان مؤسسه در قالب سند چشم‌انداز، در چارچوب مأموریت‌ها و تکالیفی که این بیانیه مقرر می‌دارد، تبیین و اجرایی می‌شود.

سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری نیز در مراسم افتتاح این مجتمع مذهبی، فرهنگی طی سخنانی کوتاه جنگ امروز دشمنان ایران و اسلام را جنگ‌ فرهنگی خواند و افزود: دشمن وقتی از جنگ نظامی به نتیجه نرسید، صحنه جنگ را عوض کرد و از طریق فرهنگ با ما وارد جنگ شد و جنگ امروز ما جنگ نرم فرهنگی است. وی دوام ملت ایران را در گرو حفظ ارزش‌ها و هویت اسلامی دانست و بیان داشت: رمز بقای ملت‌ها، حفظ هویت، باورها و ارزش‌هاست.

به گزارش فارس افتتاح و آغاز دور جدید فعالیت‌های مؤسسه در مجتمع ائمه اطهار (ع) رویکرد جدید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب در موضوعات مذهبی و فرهنگی است. ایجاد کرسی‌های تخصصی با جذب نخبگان حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و غیره با همکاری چهره‌های فرهنگی، ولایی و انقلابی  جهت  تربیت مربی و نیروهای بصیر، عالم و آگاه در جامعه از دیگر اهداف این مؤسسه و مجتمع است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول