اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ولایت عملی «حاج‌قاسم» در نوشتن موقوفه بیت‌الزهراء کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: حاج قاسم سلیمانی در موقوقه‌ای که چهار ماه قبل از شهادتشان برای بیت‌الزهراء کرمان نوشتند در سه خط آخرش نوشتند، این مکان موقوفه بی‌بی دوعالم فاطمه زهرا (س) است هر کسی در آن سخنرانی و مداحی می‌کند باید محب اهل بیت و محب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای باشد و این به معنی ولایت عملی سردار سپهید شهید سلیمانی است.

ولایت عملی «حاج‌قاسم» در نوشتن موقوفه بیت‌الزهراء کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی امروز در آیین تجلیل از برترین‌های حلقه‌های صالحین در کرمان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با ویروس کرونا اظهار داشت: دید شرعی و اخلاقی ایشان بر ما حجت است و باید فرمانشان را با دید اعتقادی عمل کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اردوهای جهادی، راهیان نور و نظام تربیتی صالحین را سه کار فرهنگی مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: اصل یک جامعه، خانواده و ... نظام تربیتی است و فلسفله وجودی پیامبر و بعثت ایشان برای سعادت بشری است که در نظام تربیتی با داشتن قوی‌ترین مولفه‌ها در بین مسلمین به ویژه شیعه تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: نظام تربیتی برگرفته از مکتب اهل بیت برگرفته از مکتب امام و حضرت آقا که همان مکتب اهل بیت و عاشوراست، مفهومش مصونیت در دنیا و آخرت و نلغزیدن و هلاک نشدن و پرت نشدن است.

معروفی با بیان اینکه نمی‌شود انسان به ائمه و قرآن تمسک کند و به زمین بخورد، افزود: اگر جایی هم به زمین خورد به فرموده قاسم سلیمانی دستش را می‌گیرند و بلندش می‌کنند چون در زمین آنهاست مگر اینکه در زمین بودن عمیق و مستحکم نباشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه در تمام ماموریت‌های انقلاب اسلامی و سپاه انقلاب محور اصلش نظام تربیتی است، افزود: اخلاق، ادب، عرفان، تقوا و عبادت در نظام تربیتی است و این نظام مختص همه مجموعه جبهه انقلاب است.

وی گفت: در نظام تربیتی تذکر خیلی جا ندارد تذکر به جوان کم باید داد، صمیمت و رفاقت جا دارد، و در این نظام جایی برای هل دادن و مچ گرفتن نیست، بلکه دستگیری است اگر جوان و نوجوان دچار لغزش می‌شود باید دست به سرش کشید و او را در مسیر قرار داد و کمک کرد.

معروفی مکتب عاشورا را پویاترین و جامع‌ترین مکتب تربیتی بشریت دانست و تصریح کرد: نظام تربیتی پایه و اساس هر نهاد و فعالیت و هر استحکام درونی بشری است و ما به عنوان مسلمان و شیعه با نگاه اهل بیتی و قرآنی نظام تربیتی را در وجودمان و در جامعه خودمان نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه برای استحکام درونی در جامعه نظام واقعی تربیتی ما باید جایگاه واقعی خودش را پیدا کند، افزود: هنر نظام تربیتی ما باید خروجی‌اش چادر، عفت، عزت و شرف باشد و این هنر انقلاب و دین، اهل بیت و ولایت است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: خروجی بزرگ در جبهه انقلاب «حاج‌قاسم» است، یک انسان روستازاده و کشاورز زاده که به قوی‌ترین فرمانده لشکر جبهه حق در مقابل کفر رسید و می‌شود مکتب، این هنر دین است و دست نیافتنی نیست.

معروفی با تأکید بر اینکه محور تربیت باید قرآن باشد، بیان کرد: در این نظام تربیتی باید سبک زندگی را با قرآن تنظیم کنیم چرا که قرآن آرامش‌بخش است ولو فهم دقیق نداشته باشیم قرآن اگر در سبک زندگی ما با ولایت کنار هم قرار نگیرد نهروان می‌شود.

وی افزود: امروز حقیقت دین در انقلاب اسلامی است اگر نظام تربیتی ما بر پایه اصول خودش باشد و برگرفته از قرآن باشد به سعادت می‌رسیم، قرآن و ادعیه در زمان دفاع مقدس در سنگرها فراوانی داشت و نتیجه آن خروجی‌های دانشگاه دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: نظام ولایی «حاج قاسم» نظام حقیقت دین و ذوب شدن در ولایت است و به معنی ولایت‌باوری و به میل ولی کار کردن و معرفت نسبت به ولی است و نتیجه آن را در جهان اسلام دیدیم و وصیت‌نامه ایشان گویای این امر است.

معروفی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی در موقوقه‌ای که چهار ماه قبل از شهادتشان برای بیت‌الزهراء کرمان نوشتند، سه چهار صفحه است که در سه خط آخرش نوشتند، این مکان موقوفه بی‌بی دو عالم فاطمه زهرا (س) است هر کسی در آن سخنرانی و مداحی می‌کند باید محب اهل بیت و محب امام خمینی و امام خامنه‌ای باشد و این به معنی ولایت عملی سردار سپهید شهید سلیمانی است.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول