اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

71 درصد از موارد مبتلا به کرونا در دزفول بهبود یافتند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: از ابتدای شیوع کرونا در دزفول ۷۱ درصد موارد مبتلا بهبود یافته‌اند و ۲۵ درصد درحال درمان هستند.

71 درصد از موارد مبتلا به کرونا در دزفول بهبود یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، شاپور مسعودی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در جلسه ستاد کرونا شهرستان اظهار کرد: پس از بیانات اخیر مقام معظم رهبری و اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن، خوشبختانه شاهد استفاده از ماسک توسط اکثر مردم در شهرستان دزفول هستیم.

وی افزود: شیب مبتلایان به کرونا در دزفول و افراد نمونه‌گیری شده در بیمارستان و مراکز ۱۶ ساعت نیز کاهش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: از ابتدای شیوع کرونا در دزفول ۷۱ درصد موارد مبتلا بهبود یافته‌اند و ۲۵ درصد درحال درمان هستند اما متأسفانه سه درصد افراد بستری در بیمارستان فوت شده‌اند.

معرفی 482 صنف متخلف به دادگاه

وی ادامه داد: از اسفند ماه سال ۹۸ تا تیرماه سال جاری، ۴۸۲ صنف که بهداشت کار و محیط را رعایت نکرده بودند به دادگاه معرفی و ۶۳۹ واحد پلمپ شدند.

شاپور مسعودی بیان کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول تا به امروز ۳۷.۱۷۲ پرمیلیون نمونه اتخاذ شده که این آمار در کشور یک میلیون و ۹۹۷ هزارو ۹۶۷ پرمیلیون نمونه اعلام شده است.

وی تصریح کرد: تعداد موارد قطعی مبتلا به کرونا در دزفول از ابتدای شیوع تا به امروز ۶ هزارو ۶۳۷ مورد، شوش سه هزار و ۵۵۵ و گتوند ۸۳۵ مورد گزارش شده است.

مسعودی اذعان کرد: اگر دو الی سه هفته دوره کمون کرونا، طبق همین شرایطی فعلی که مردم در حال استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، پیش برویم قطعاً کاهش قابل‌توجهی در آمار مبتلایان به کرونا خواهیم داشت.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش نمونه‌گیری ها در مراکز شانزده ساعت از ۵۰۰ نمونه به ۱۰۰ تا ۱۵۰ نمونه در روز و ابتلا به کرونا ۱۶ پزشک از ۴۴ پزشک حاضر در مراکز شانزده ساعته، توصیه می‌شود با آماده نگه داشتن یکی از مراکز شانزده ساعته، مجدداً دو محله نمونه‌گیری در دزفول به یک مرکز کاهش یابند.

سامانه 4030 آماده ارائه خدمات مشاوره کرونا به مردم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: سامانه تلفنی ۴۰۳۰ جهت برقراری ارتباط مردم با مشاورین و روانشناسان برای بیان مشکلات و کاهش نگرانی‌های ناشی از کرونا در اختیار مردم شهرستان قرار دارد.

وی افزود: برای کاهش عواقب اتفاقات پسا کرونا روانشناسان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با خانواده‌هایی که اعضای خانواده خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند جهت حمایت روانی در ارتباط هستند.

شاپور مسعودی بیان کرد: جهت استقرار مواکب سلامت در سطح شهرستان نیز این آمادگی وجود دارد که با استفاده از روانشناسان بخش خصوصی و یا سایر سازمان‌ها خدماتی جهت برقراری و حفظ سلامت روانی مردم ارائه شود.

168 بیمار کرونایی در بیمارستان دزفول

مهدیه توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه این جلسه گفت: نسبت آمار افراد فوت شده در اثر کرونا نسبت به کل مبتلایان قطعی در دزفول، حدود سه درصد است این در حالی است که متوسط آمار کشوری پنج درصد اعلام‌شده است.

وی افزود: میانگین سن فوت‌شدگان در دزفول ۶۹ سال است و درحال حاضر ۱۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان دزفول بستری هستند، همچنین از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۳۲۰ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بر اثر کرونا فوت شده‌اند که از این تعداد ۲۳۰ نفر مربوط به دزفول هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا در دزفول ۶ هزار و ۳۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که حدود دو هزارو ۸۰۰ نفر بستری شدند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود نیرو در بیمارستان دزفول با پیگیری‌هایی که انجام شد چهار پرستار از دانشگاه‌های سراسر کشور به مدت ۲ هفته به دزفول آمدند و بزودی سه پرستار از دانشگاه شهید بهشتی تهران برای کمک به کادر پرستاری به بیمارستان دزفول خواهند آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول