اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آنکارا: به تحریم‌های اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد

وزیرخارجه ترکیه در اظهاراتی گفت که در صورتی که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی بیشتری علیه ترکیه اعمال کند، آنکارا به این اتحادیه پاسخ عملی خواهد داد.

آنکارا: به تحریم‌های اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیرخارجه ترکیه، امروز (سه‌شنبه)، در اظهاراتی اتحادیه اروپا را تهدید کرد و گفت در صورتی که این اتحادیه تحریم‌های بیشتری علیه ترکیه اعمال کند، آنکارا نیز در عمل به اتحادیه اروپا پاسخ خواهد داد.

در همین ارتباط، وزیر خارجه فرانسه پیشتر خبر داده بود که وزیران اتحادیه اروپا در نشست آتی خود درباره اتخاذ اقدامات بیشتر علیه ترکیه به دلیل حفاری در منطقه اقتصادی قبرس بحث خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتش گفت: «آماده همکاری با تمام کشورهای مدیترانه شرقی از جمله یونان هستیم؛ اما هرگونه دیکته کردن را رد می‌کنیم».

چالووش‌اغلو همچنین محکومیت اتحادیه اروپا در خصوص تغییر ایاصوفیه از موزه به مسجد را رد کرد و گفت در اسپانیا هم تعدادی مسجد وجود دارد که به کلیسا تبدیل شده‌ است.

دیوان عدالت اداری ترکیه روز جمعه مصوبه هیأت وزیران این کشور در سال ۱۹۳۴ را که بر اساس آن مسجد ایا صوفیه به موزه تغییر کاربری داده بود، لغو کرد. به این ترتیب مدیریت ایا صوفیه به سازمان امور دینی ترکیه واگذار شده است.

«رجب طیب اردوغان» که از حامیان تغییر کاربری ایا صوفیه بود، در پیامی در شبکه‌های اجتماعی ضمن تبریک، ابراز امیدواری کرد که این امر سبب خیر شود.

در واکنش به این اقدام ترکیه، «ژان اسلبورن» وزیرخارجه لوکزامبورگ در موضعی مداخله‌جویانه در امور داخلی ترکیه، اقدام آنکارا را «ضربه» خواند و گفت: «ایا صوفیه نخستین بار در استانبول به عنوان کلیسای جامع مسیحی ساخته شد و پاپ و دیگران در خصوص اقدام رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان ابراز ناراحتی و انتقاد کرده‌اند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول