اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

واگذاری واحدهای شهرک صنعتی الغدیر معطل تامین زیرساخت‌ها نشود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: اغلب زیرساخت ها و انرژی های مورد نیاز در شهرک صنعتی الغدیر برای زمان بهره برداری از واحدهای صنعتی است بنابر این نباید واگذاری در این شهرک متوقف شود.

واگذاری واحدهای شهرک صنعتی الغدیر معطل تامین زیرساخت‌ها نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهرداد غضنفری در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی الغدیر اظهار کرد: شهرک صنعتی الغدیر از سال 88 احداث شده ولی هنوز زیرساخت‌های مورد نیاز آن آماده نیست و بخشی از این زیرساخت‌ها مربوط به دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان است.

وی با اشاره به مشکل تامین آب این شهرک گفت: از مقدار مورد نیاز حدود 76 لیتر برثانیه کسری آب در شهرک وجود دارد و قرار شد تا یک ماه آینده مطالعات لازم برای تخصیص آب از سرشاخه‌های دز از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شده و در کارگروه اقتصادی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد تا از طریق شورای برنامه ریزی برای تامین اعتبار و انجام کار بلند مدت ا اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه عرصه شهرک 864 هکتار است که 150 هکتار آن مربوط به فاز عملیاتی است بیان کرد: در خصوص تامین گاز نیز شرکت گاز عملیاتی پای کار بوده و تعهد داده اند که بر اساس قانون با وجود محدودیت‌های اعتباری تا پایان شهریور گاز مورد نیاز به شهرک برسد.

وی تصریح کرد: در این خصوص شرکت شهرک های صنعتی مکلف شد که کار واگذاری واحدها به متقاضیان را انجام دهد و این واگذاری در گرو تامین گاز نباشد.

غضنفری خاطرنشان کرد: اغلب این زیرساخت ها و انرژی های مورد نیاز برای زمان بهره برداری از واحدهای صنعتی است بنابر این نباید واگذاری متوقف شود.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق قول تامین 10 مگاوات برق را داده بود، افزود: در بازدید امروز مشاهده کردیم که اقدام عملیاتی صورت نگرفته و شرکت توزیع برق معتقد است که باید تفاهم نامه منعقد شده تا کار عملیاتی آغاز شود؛ دستگاه‌ها وقتی در یک جلسه‌ای تعهد می دهند باید با علم به همه جوانب کار باشد وقتی توقعی ایجاد شود ولی عملیاتی نشود آثار سوء آن متوجه نظام اجرایی استان می‌شود.

معاون استاندار قم تاکید کرد: روز شنبه در جلسه ای به موضوع برق رسیدگی خواهد شد ولی برای فعالیت‌های مقدماتی یک مگاوات برق در شهرک موجود است و بهانه ای برای عدم واگذاری وجود ندارد.

انتهای پیام/2258

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول