اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارمنستان: یک پهپاد نیروهای مسلح آذربایجان را سرنگون کردیم

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که یگان دفاع هوایی این کشور یک پهپادآذربایجانی را در منطقه مرزی سرنگون کرده است.

ارمنستان: یک پهپاد نیروهای مسلح آذربایجان را سرنگون کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه گفت که نیروی دفاع هوایی این کشور یک پهپاد آذربایجانی را در منطقه مرزی که تنش‌ها در آن افزایش یافته، سرنگون کرده است.

«شوشان استفانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در پیامی در فیسبوک نوشت: «واحدهای دفاع هوایی ارمنستان یک پهپاد نیروهای مسلح آذربایجان را سرنگون کردند.»

وزارت دفاع آذربایجان روز دوشنبه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور در جریان حملات خمپار‌ه‌ای و راکتی یک پایگاه ارتش ارمنستان در منطقه «تووز» را ویران کردند.

در درگیری مرزی روز یکشنبه میان نیروهای آذربایجان و ارمنستان در منطقه مرزی تووز، دست کم 2 نظامی آذربایجانی کشته شده و 5 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

نیروهای مسلح ارمنستان نیز تلفات خود در این درگیری را اعلام نکرده است.

درگیری میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه 1988 و از زمانی که منطقه قره‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره‌باغ و 7 منطقه اطراف آن را از دست داد.

از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با حضور روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول