اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته بیست و پنجم لیگ برتر؛ فینال نایب قهرمانی در تبریز/ رونمایی از مربیان جدید

در هفته بیست و پنجم لیگ برتر روز جمعه 6 مسابقه برگزار می‌شود و در یکی از حساس ترین مسابقات تیم تراکتور تبریز میزبان سپاهان اصفهان است.

هفته بیست و پنجم لیگ برتر؛ فینال نایب قهرمانی در تبریز/ رونمایی از مربیان جدید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در هفته بیست و پنجم لیگ برتر روز جمعه با انجام 6 مسابقه به پایان می ‌رسد در حالیکه این هفته شاهد پدیده حیرت انگیز چرخش و تعویض مکرر سرمربیان تیم ها در برخی تیم ها بودیم و بسیاری از این مسابقات نسبت به نیم فصل اول با سرمربیان جدیدی برگزار می شود . 

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم؛

تراکتور- سپاهان؛فینالی برای نایب قهرمانی

یکی از حساس ترین مسابقه های هفته در تبریز برگزار می شود. مسابقه ای که شاید بتوان آن را یکی از فینال های جذاب لیگ دانست. دو تیم مدعی دوم و چهارم جدول مقابل یکدیگر صف آرایی می کنند آن هم در حالیکه امیر قلعه نویی سابقه سرمربیگری در تراکتور را داشته است. سپاهان دو هفته متوالی 4 امتیاز از دست داد تا فاصله اش با پرسپولیس صدرنشین 14 امتیاز شود و نایب قهرمانی خودش هم به خطر بیفتد.تراکتور هم به دنبال سهمیه اسیایی و نایب قهرمانی است. در واقع دو تیم فقط برای برد به میدان خواهند رفت و تقسیم امتیازها به نفع هیچ تیمی نیست. اگر کرونا نبود یکی از پرتماشاگرترین مسابقات لیگ را شاهد بودیم اما اکنون هواداران دو تیم از تلویزیون شاهد این رقابت جذاب خواهند بود. بازی رفت را تیم قلعه نویی 2 بر صفر برد.

پارس جنوبی جم - شهرخودرو مشهد؛ تقابل با مربیان جدید

این مسابقه هم حکایت منحصر به فردی دارد. دو تیم برای سومین مرتبه در این فصل سرمربیان خود را تغییر داده اند! شهر خودرو با یحیی گل محمدی مسابقات را شروع کرد و سپس مجتبی سرآسیایی جانشین او شد و اکنون هم سهراب بختیاری زاده سکان هدایت تیم مشهدی را برعهده دارد و اولین حضورش در لیگ برتر را با این تیم در شهر جم تجربه می کند. پارس جنوبی هم فصل را با فراز کمالوند آغاز کرد و سپس تیم به هومن افاضلی رسید و اکنون هم این مربی استعفا کرده است. پارس جنوبی یک بازی معوقه دارد ولی برای فرار از منطقه خطر باید در این دیدار خانگی پیروز شود. شهر خودرو هم به دنبال سهمیه آسیایی است. بازی رفت را شهر خودرو با گل محمدی یک بر صفر برد.

گل گهرسیرجان - شاهین شهرداری بوشهر؛ جدال مرگ و زندگی در کویر

جدال قعرنشینان جدول هم جذاب و دیدنی  خواهد بود بخصوص اینکه مهدی پاشازاده جانشین مهرداد کریمیان در شاهین شده این تیم قعرنشین سرمربی خود را عوض کرده است. گل گهر هم ابتدای هفته با استعفای مجید جلالی موافقت کرد اما بعد پشیمان شد و او به تیمش برگشته است! این مسابقه حکم مرگ و زندگی برای دو تیم دارد. برنده مسابقه به بقا امیدوار خواهد بود و بازنده شرایط سخت تری را در ادامه لیگ تجربه می کند. البته شاهین در صورت برد هم از رده شانزدهم جدول جدا نمی شود اما روزهای آینده برایش روشن تر می شود. گل گهر هفته گذشته بازی حساس و 6 امتیازی را به پیکان واگذار کرد و  جلالی سه باخت متوالی را در کارنامه اش در این تیم ثبت کرد. شاهین هم 4 هفته است که رنگ برد را ندیده و هفته گذشته نیز 5 بر یک مقابل ذوب آهن شکست خورد. باید دید پاشازاده چه تغییراتی در این تیم به وجود آورده است. بازی رفت دو تیم یک بر یک به پایان رسید.

سایپا - پیکان؛ دربی خودرو سازان برای فرار از خطر

دربی خودرو سازان هم جدال نفسگیر و 6 امتیازی در قعر جدول است. دوتیم با امکانات و صنعتی در این فصل خوب نتیجه نگرفته اند. پیکان هم مثل بسیاری از تیم ها سرمربی خود را تغییر داده و عبدالله ویسی جانشین حسین فرکی شد اما سایپا همچنان پای ابراهیم صادقی مربی جوان این تیم ایستاد. تیم ویسی هفته گذشته توانست گل گهر را شکست بدهد و تا حدی به بقا امیدوار شود و سایپا هم در جدال با سه مدعی سپاهان، شهر خودرو و استقلال سه امتیاز به دست آورد تا در رده دوازدهم جدول قرار بگیرد. برنده این مسابقه از منطقه خطر تا حدی جدا خواهد شد. دو مربی هم جوان هستند و شجاعت ارایه بازی هجومی در این مسابقه را دارند زیرا تک امتیاز به سود هیچ تیمی نیست. 

نساجی مازندران - نفت مسجدسلیمان؛ مسابقه ای بدون استرس!

نساجی هفته گذشته از آبادان با یک امتیاز بازگشت و اکنون در رده هشتم جدول جا خوش کرده و خیالش راحت است که سقوط نمی کندو دغدغه ای هم برای کسب سهمیه نباید داشته باشد نفت مسجدسلیمان رده نهمی هم همین شرایط را دارد.  نفت می خواهد رتبه تک رقمی  اش را حفظ کند. مهدی تارتار سرمربی پرسپولیسی نفت مسجدسلیمان از معدود مربیان نیم فصل اول است که روی نیمکت خود باقی مانده اما محمود فکری هم در نساجی مربی جدیدی است. دو تیم قطعا به دنبال بازی تماشایی و بدور از جنجالی خواهند بود زیرا دغدغه و استرسی ندارند.  بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. 

صنعت نفت آبادان - استقلال؛ آبی های بدون سرمربی به دنبال برد

رقابت تیم های ششم و هفتم جدول هم جذاب است زیرا هر دو تیم هواداران پرشمار و پرشوری دارند البته استقلال با یک مسابقه معوقه در رده ششم قرار گرفته است.آبی پوشان در این هفته فرهاد مجیدی را به دلیل محرومیت انضباطی روی نیمکت ندارند و فرهاد در آبادان از روی سکوهای خالی ورزشگاه تماشاگر بازی تیمش خواهد بود. استقلال در 4 هفته اخیر فقط 2 امتیاز کسب کرده و 10 امتیاز حساس را از دست داده تا از جمع مدعیان کسب سهمیه آسیایی فاصله بگیرد. این مساله کار استقلال را سخت تر می کند. البته در این هفته وریا غفوری به میدان برمی گردد و آبی پوشان در شهری که به برزیل ایران مشهور است کاپیتان خود را در اختیار دارند.

صنعت نفت هم با بهنام سراج روند سینوسی را طی کرده و گاهی خوب بوده و گاهی بد اما این مسابقه برای سراج و بازیکنانش اهمیت ویژه ای دارد و صنعت نفت می تواند در صورت پیروزی جانشین استقلال در جدول لیگ شود و برای کسب سهمیه آسیایی هم امیدواری هایی داشته باشد. بازی رفت دو تیم در تهران با نتیجه 5 بر صفر به سود استقلال تمام شد اما بعید است آبی پوشان بتوانند آن نتیجه را تکرار کنند. ان زمان اسکوچیچ سرمربی نفت آبادان بود که اکنون هدایت تیم ملی را برعهده گرفته و استراماچونی ایتالیایی هم سرمربی آبی پوشان تهرانی که اکنون در ایتالیا نشسته و منتظر تولد فرزند جدیدش است! در این مسابقه نیز شاهد حضور مربیان جدیدی نسبت به بازی رفت هستیم.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته  بیست و پنجم لیگ برتر:

*پنجشنبه ۲۶ تیرماه

ذوب آهن اصفهان – ماشین سازی تبریز ساعت 20:45

محمدحسین ترابیان – علی اکبر نوری – محسن بابایی – مهدی مرجانزاده

ناظر: یدالله جهانبازی

پرسپولیس – فولاد خوزستان ساعت 21

بیژن حیدری – سعید علی نژادیان – مهدی الوندی – احمد محمدی

ناظر: حسن کامرانی فر

*جمعه ۲۷ تیرماه

تراکتورسازی تبریز – فولاد مبارکه سپاهان ساعت  20»:15

محمدحسین زاهدی فرد – آرمان اسعدی – علی احمدی – مرتضی منصوریان

ناظر: محسن ترکی

پارس جنوبی جم – شهرخودرو مشهد  ساعت 20:30

سعید رحیمی مقدم – علیرضا ایلدروم – رضا حیدری – جواد رحیم زاده

ناظر: نادر جعفری

گل گهر سیرجان – شاهین شهرداری بوشهرساعت  20:30

حمید حاج ملک – حسن یوسفی – مهدی سیفی – حامد سیری

ناظر: محمود رفیعی

صنعت نفت آبادان – استقلال تهران ساعت  21

اشکان خورشیدی – محمد جواد مداح – امیرمحمد داودزاده – رضا عادل

ناظر: حیدر شکوری

سایپا تهران – پیکان تهران ساعت   21

امیر عرب براقی – یعقوب سخندان – یعقوب حجتی – ناصر جنگی

ناظر: بهرام مهرپیما

نساجی مازندران – نفت مسجد سلیمان ساعت  21

یاسر همرنگ – میلاد قاسمی – علیرضا طاهرخانی – حسین زمانی

ناظر : فریدون اصفهانیان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول