اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توزیع 114 میلیارد تومان اعتبارات استانی در گچساران / پروژه جدید تعریف نمی‌شود

فرماندار گچسارن با بیا اینکه امسال114 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی در شهرستان گچساران توزیع شد، گفت: این اعتبارات در قالب 28 فصل و 223 پروژه توزیع شد.

توزیع  114 میلیارد تومان اعتبارات استانی در گچساران / پروژه جدید تعریف نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران عصر امروز نشست کمیته برنامه ریزی و توزیع اعتباری شهرستان با ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه ریزی و بودجه استان و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست علی خوانپایه  با انتقاد از مدیرانی که در این نشست حضور نداشته، اظهار کرد: مدیرانی که در نشست کمیته ریزی و توزیع اعتبارات حضور ندارند حق رای ندارد.

وی ادامه داد: معاون ادارات به عنوان مدعو در جلسه حضور دارند اما حق رای ندارد.
فرماندار گچساران  در ادامه با بیان اینکه اعتبارات امسال شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: امسال 114 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به شهرستان اختصاص داده شد  در حالی که  سال گذشته ۱۷۴میلیارد تومان  اعتبار تخصیص داده شد.

 وی با بیان اینکه سال گذشته 50درصد اعتبارات از محل اعتبارات استانی، ملی، نفت، ارزش افزوده جذب شد، ابراز  کرد: امسال اعتبارات گچساران 60درصد کاهش داشته است.

فرماندار گچساران  عنوان کرد: اعتبارات امسال شهرستان در قالب 28 فصل ، 56 برنامه، 223 پروژه در بین 41 دستگاه اجرایی شهرستان توزیع شد.

وی با اشاره به  اینکه این اعتبارات به پروژه‌های با پیشرفت بالای 60درصد تخصیص داده می‌شود، عنوان کرد: باتوجه به آخرین سال دولت و تاکید دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام است این اعتبارات به پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بیش از 60درصد تخصیص داده می‌شود.

 خوانپایه در ادامه ابراز کرد: کمیته برنامه ریزی شهرستان مجاز هستند که پنج درصد از اعتبارات برای نوسازی پاسگاه های انتظامی تخصیص دهند.

وی ادامه داد: همچنین تکمیل و توسعه و اتمام پروژه های نیمه تمام اقتصاد مقاومتی و پرداخت مطالبات و تخصیص اعتبار به پروژه های تولیدی از دیگر اولویت‌های توزیع اعتبارات است.

فرماندار گچساران عنوان کرد: شروع هر پروژه جدید در گچساران ممنوع است و اعتبارات امسال تنها به پروژه های نیمه تمام اختصاص می‌یابد.

خوانپایه تصریح کرد: در کمیته برنامه ریزی امسال حداکثر تا 20 درصد اعتبارات در قالب کمک فنی و اعتباری و با تکمیل طرح های اقتصادی مقاومتی مبلغ ۱۰میلیارد تومان به این پروژه ها اختصاص داده شد.

وی در ادامه  ابراز کرد: احداث و خریداری ساختمان جدید در سال اعتباری جدید ممنوع است.

فرماندار گچساران  با بیان اینکه تامین منابع لازم برای رشد 5 درصد شاخص های برخورداری و ساماندهی عشایر الزامی است، تصریح کرد: در سال مالی جاری در حوزه های مختلف اعتبارات خوبی از منابع ملی برای پروژه‌ها پیش بینی شده است.

 خوانپایه در ادامه  با بیان اینکه در سال مالی (99-1400) در پیوست قانون بودجه  به برخی از پروژه‌ها از منابع ملی اعتبارات خوبی تخصیص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال مالی جدید اعتبار مجتمع دانشگاهی از 7 میلیارد تومان  به ۱۲میلیارد تومان،  اعتبار پارک فناوری  بیش ازچهار میلیارد افزایش داشته است.

 فرماندار گچساران از افزایش مبلغ 20 میلیاردی  از محل اعتبارات ملی برای آموزش و پژوهی خبر داد و افزود: همچنین برای طرح انتقال آب از سد چم شیر به اراضی پایین دست این سد مبلغ ۲۰میلیارد تومان اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه مدیران  شهرستانی  اعتبارات ملی را به جد دنبال کنند، گفت: برای ایجاد طرح گردشگری در سد چم شیر به مبلغ ۷میلیارد ریال، تعمییرات در حوزه سلامت به مبلغ ۵میلیارد تومان، با توجه به توافقات اولیه با انرژی اتمی طرح توسعه پرتو دهی از  میلیارد ریال ۲۵به ۴۲۵میلیارد ریال این اعتبارات افزایش یافته که انتظار می رود جهاد کشاورزی این طرح را دنبال کند.

خوانپایه ابراز کرد: طرح جاده چرام - باباکلان قطعه میشان افزوده شده است که اعتبارات آن از منابع ملی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: طرح انتقال آب امازاده جفر که  برخی از روستاها به این طرح افزوده شده، اعتباری تخصیص داده شده است.

فرماندار گچساران ابراز کرد: از محل اعتبارات ملی  برای ایجاد موزه نفت مبلغ چهار میلیارد تومان و در پیوست قانون بودجه پیش بینی شده است.

خوانپایه افزود: در حوزه حمل و نقل و آب و خاک در بودجه سال قبل اعتبارات خوبی تخصیص داده شده است.

وی و با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۵میلیون متر مکعب آب از سد چم شیر برای کشاورزی و صنعت تخصیص داده شد، عنوان کرد: در چند سال گذشته زیرساخت های خوبی در شهرستان صورت گرفت.

خوانپایه ادامه داد: در بحث عمران شهری و روستایی کارهای خوبی صورت گرفته است که می‌توان به طرح پایلوت بافت فرسوده به عنوان یک طرح نمادین در سطح کشور در شهر دوگنبدان اشاره کرد.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول