اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص 245میلیارد تومان اعتبارملی به پروژه‌های گچساران/ پرونده جاده کمربندی گچساران در دولت فعلی بسته می‌شود

معاون هماهنگی برنامه و بودجه استان گفت: امسال 245میلیارد تومان اعتبار ملی به پروژه‌های گچساران اختصاص یافت.

اختصاص 245میلیارد تومان اعتبارملی به پروژه‌های گچساران/ پرونده جاده کمربندی گچساران در دولت فعلی بسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران عصر امروز نشست کمیته برنامه ریزی و توزیع اعتباری شهرستان با ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه ریزی و بودجه استان و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی شهابی نسب اظهار کرد: شهرستان گچساران آخرین کمیته برنامه ریزی برای توزیع اعتبارات بود که امروز برگزار شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک و سرمایه‌ای در ماده ۴۴ به تفکیک به فرماندار ابلاغ شده است، افزود: اعتبارات نفت از جمله به مناطق نفتخیز از جمله شهرستان گچساران و بهمئی تخصیص داده می‌شود.

شهابی نسب با بیان اینکه اعتبارات نفت امسال کاهش یافته است، است افزود: سعی شده است امسال  سرجمع اعتبارات ملی و استانی در استان کاهش نیافته است.

15 طرح در شهرستان گچساران از محل اعتبارات ملی

معاون هماهنگی برنامه و بودجه استان گفت با بیان اینکه امسال ۱۱۴میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی به پروژه های گچساران تخصیص داده شده است، گفت: 15 طرح با اعتباری به مبلغ 245 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به پروژه‌های گچساران تخصیص داده شد.

 وی با اشاره به اینکه  امسال 359 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی به گچساران تخصیص داده شد، عنوان کرد:  خوشبختانه امسال تخصیص اعتبارات به صورت نقدینگی است.

 شهابی نسب با اشاره به آخرین سال دولت ابراز کرد: یکی از سیاست های دولت این است که پروژه های نیمه تمام به دلیل آخرین سال دولت  به اتمام و به بهره‌برداری برسد  که یکی از پروژه‌های مهم جاده کمربندی گچساران است که تاکید شده این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

  وی در ادامه افزود: با توجه به شعار سال به نام جهش تولید و تاکید رهبری معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی برخی از پروژه‌های آب و خاک  که می‌تواند در جهش تولید رونق داشته باشد برای پروژه های اقتصاد مقاومتی اعتباری در نظر گرفته شود.

 این مسوول با بیان اینکه در شهرستان ۲۲۳ پروژه نیمه تمام است، گفت: یکی از مشکلات این است که در سال های قبل پروژه تعریف و نیمه تمام باقی مانده و این موضوع موجب شده که پروژه‌ها به بهره برداری نرسد.

 شهابی نسب ادامه داد: امسال تعریف پروژه جدید ممنوع  است مگر به واسطه سرمایه گذار از جمله بنیاد برکت، بنیاد علوی،ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر خیرین می‌توانند با کمک مالی پروژه‌هایی تعریف کنند. 

معاون هماهنگی برنامه و بودجه استان گفت:  یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم نظارت بر پروژه هایی است که در حال اجراست و مسئولان در شهرستان ها برای نظارت طرح ها مشخص شدند که اگر قرار است در اداره بنشینند و حقوق بگیرند خیانت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بایستی بر پروژه نظارت وجود داشته باشد تا پروژه ای بر زمین باقی نماند، تصریح کرد: بسیاری از پروژه هایی که تعریف  و اجرا می شود  به دلیل عدم نظارت از کیفیت برخوردار نمی‌شود.

 شهابی نسب ادامه داد: قریب بر ۲۳میلیارد تومان به نیروی کار  شاغل در طرح عمرانی نیمه تمام پرداخت می شود که  بکارگیری نیروهای انسانی از محل اعتبارت عمرانی به طرح های اجرایی ممنوع است.

 این مسوول ادامه داد: امسال عزم خود را جزم کرده ایم که یک نیرو دیگر وارد طرح عمرانی نشود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه استان  متاسفانه در این استان از ظرفیت قانون بودجه تهاتر استفاده نمی‌شود،گفت: متاسفانه در استان و شهرستان از ظرفیت تهاتر استفاده نمی کنند و اعتباراتی که به پروژه تخصیص داده می شود در زمینه مطالبات پیمانکاران پرداخت می شود و پروژه پیشرفت فیزیکی نخواهد داشت.

وی ادامع داد:به مدیران توصیه می‌شود که از ظرفیت های موجود از جمله تهاتر و پایاپای بودن  برای پروژه ها استفاده کنند. 
 
شهابی نسب بیان کرد: با این روش قانونی بسیاری از پیمانکاران می توانند مطالبات خود از دولت از اداره مالیات و موسسات اعتباری و بانک ها هماهنگ کرده و از این طریق مطالبات را به دست بیاورد.

انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول