اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

2 محکوم اعدام شده در آذربایجان غربى مستحق عفو نبودند

سخنگوى قوه قضائیه در خصوص اجراى حکم اعدام 2 محکوم امنیتى، گفت: 2 مرحله پرونده این افراد به کمیسیون عفو و بخشودگى قوه قضائیه ارسال شد اما این دو نفر مستحق عفو نبودند.

2 محکوم اعدام شده در آذربایجان غربى مستحق عفو نبودند

به گزارش خبرنگار قضایى فارس، غلامحسین اسماعیلى سخنگوى قوه قضائیه در بخش خبرى ساعت ٢١ در خصوص اجراى حکم اعدام دو محکوم امنیتى در آذربایجان غربى، عنوان کرد: این پرونده دو مرتبه به دیوان عالى کشور ارسال شد و در یک مرحله دیوان عالى کشور دستور تکمیل تحقیقات و بررسى‌هاى جانبى را صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجددا پرونده براى تأمین نظر شعبه دیوان عالى کشور و تحقیقات تکمیلى به استان آذربایجان غربى رفت و پس از انجام تحقیقات تکمیلى نهایتا حکم صادره از دادگاه استان آذربایجان غربى به تأیید دیوان عالى کشور رسید.

وى تصریح کرد: بعد از قطعیت دادنامه، دو مرحله پرونده این افراد به کمیسیون عفو و بخشودگى قوه قضائیه ارسال شد که در هر دو مرحله با حضور اعضاى کمیسیون بررسى‌هاى جامع انجام شد و این افراد را مستحق عفو و تخفیف مجازات به لحاظ جنایتى هولناکى که انجام شده بود و شهادت جمعى از هموطنان در شهرستان مهاباد، ندانستند.

اسماعیلى اذعان کرد: این فرایند باعث طولانى شدن رسیدگى و فراهم شدن مقدمات اجراى حکم شد و نهایتا امروز در استان آذربایجان غربى حکم قانونى این دو متهم تروریست وابسته به گروهک هاى ضدانقلاب به مرحله اجرا درآمد.

انتهاى پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول