اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

آشنا: محدودیت های کرونایی نباید باعث سردرگمی شود/با رعایت پروتکل ها خطرات را کمتر کنیم

مدیرکل هنرهای نمایشی عنوان کرد: شرایط ابلاغ محدودیت های فرهنگی هنری در سراسر کشور می بایست طوری هماهنگ باشد که هنرمندان دچار سردرگمی نشوند بهرحال این وضعیت فقط برای تئاتر نیست همه مراکز فرهنگی هنری کشور را شامل می شود.

آشنا: محدودیت های کرونایی نباید باعث سردرگمی شود/با رعایت پروتکل ها خطرات را کمتر کنیم

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، روز گذشته تناقضاتی مبنی بر تعطیلی یا بازمانی سالن های تئاتر، سینما و سایر مراکز فرهنگی و هنری باعث شد که در فضای رسانه ای موارد مختلف و متناقضی مطرح شود از یک سو صحبت های استانداری تهران و از سوی دیگر نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی نتیجتا به اینجا ختم شد که فعلا هنوز ابلاغی برای تعطیلی مراکز هنری و فرهنگی از سوی ستاد مقابله با کرونا صورت نگرفته است.

قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی در این رابطه به خبرنگار تئاتر فارس گفت: قاعده اینطور است که اگر قرار باشد ابلاغی برای ما صورت بگیرد ابتدا ستاد ملی مبارزه با کرونا به وزارتخانه ابلاغ می کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به ما اعلام میکند که چنین اتفاقی روز گذشته برای ما نیافتاد.

وی با اشاره به تردیدهایی که در این زمینه در فضای فرهنگی و هنری صورت گرفته بود، گفت: مطمئنا اگر چیزی به ما ابلاغ شود ما هم براساس مصوبه عمل خواهیم کرد حال که فعلا چنین اتفاقی نیافتاده به روال سابق ادامه می دهیم اگر هم ابلاغی شود بدون هیچ سوالی سالن ها را تعطیل میکنیم.

آشنا در ادامه تأکید کرد: بهرحال قطعا هستند کارهایی که الان آماده اجرا شده اند یا یک سری نمایش هایی که الان روی صحنه هستند، مدام ما چک میکنیم که همه چیز هماهنگ باشد و مشکلی برای گروه ها ایجاد نشود مطمئنا اینطور هم انتظار داریم که یک یا دو روز زودتر به ما ابلاغیه جدیدی اگر باشد، ارسال شود تا آمادگی اش را کسب کنیم.

 

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به سختی هایی که برای بازگشایی سالن ها صورت گرفته از ضدعفونی و هزینه های این چنینی تا تدوین پروتکل های بهداشتی ، یادآور شد: شرایط باید به گونه ای باشد که همه چیز هماهنگ صورت بگیرد تا هنرمندان سردرگم نشوند بهرحال فقط الان این شرایط تئاتر نیست، سینما، تجسمی و سایر بخشهای فرهنگ و هنر نیز چنین وضعیتی دارند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه پیش بینی از وضعیت دایر بودن یا تعطیلی سالن ها دارد، گفت: واقعا شخصا نمیتوانم بگویم چه پیش می آید اما این را باور دارم که وضعیت به گونه ای است که ما باید با کرونا زندگی کنیم البته این زندگی را رعایت تمهیدات و پروتکل ها باید صورت بگیرد اما امکان فرار بهرحال نداریم و کشور را هم نمیتوانیم تعطیل کنیم. بنابراین باید فکری کنیم تا همه هماهنگ با هم با رعایت فاصله گذاری و مسائل بهداشتی طوری زندگی کنیم که کمترین خطر برایمان پیش بیاید.

آشنا اظهار داشت: در نهایت باز هم می گویم که ما تمام تلاشمان این است که سالن ها دایر باشند ما هم به فعالیتمان ادامه می دهیم اگر هم که دستور تعطیلی بیاید ، قبول می کنیم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول