اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نگرانی ژاپن از توانایی کره شمالی برای حمله به این کشور

ژاپن در یک گزارش رسمی از توانایی کره شمالی برای حمله به این کشور با موشک‌های مجهز به کلاهک اتمی به برخی مناطق این کشور ابراز نگرانی کرده است.

نگرانی ژاپن از توانایی کره شمالی برای حمله به این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژاپن در یک گزارش رسمی ابراز نگرانی کرده ممکن است کره شمالی با یک کلاهک هسته‌ای به این کشور حمله کند.

به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» در گزارش رسمی ژاپن ابراز نگرانی شده حکومت کره شمالی بعد از دستیابی به توانایی کوچک‌سازی کلاهک هسته‌ای و سوار کردن آنها روی موشک‌های بالیستیک احتمالاً توان هدف قرار دادن اهدافی را در ژاپن دارد.

در این گزارش تاکید شده که موشک‌های برد کوتاه کره شمالی قادرند کره جنوبی و بخش‌هایی از ژاپن را در برد خود داشته باشند. این موشک‌ها قابل شناسایی نبوده و موجب مشکلاتی برای شبکه‌های دفاعی ژاپن خواهند شد.

در گزارش تازه ژاپن چهار تصویر از پرتاب‌های موشکی کره شمالی از جمله پرتاب اخیر موشک «پوکگوک سانگ-3» از یک زیردریایی منتشر شده است.

این در حالی است که وزیر دفاع ژاپن حملات پیشدستانه به پایگاه‌های دشمن را به عنوان گزینه  پیشنهاد داده است. « تارو کونو» وزیر دفاع ژاپن گفت: «همه گزینه‌ها باید بر روی میز باشد.»

ژاپن در حالی از توانمندی موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کرده که دولت آمریکا هفته گذشته با فروش 105 فروند جنگنده «اف-35» به ژاپن به ارزش 23.11 میلیارد دلار موافقت کرد.

ژاپن تقاضای خرید 63 فروند جنگنده  F-35A و 42 فروند  F-35B را که ناو نشین و عمود پرواز است، کرده است. بودجه دفاعی 2020 و 2021 ژاپن حدود 51 میلیارد دلار است و تمرکز آن بر خرید جنگنده و سامانه‌های موشکی جهت مواجهه با تهدیدهای محتمل کره شمالی و چین است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول