اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جهش جهاد دانشگاهی همزمان با موج تحول‌خواهی در کشور

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به توسعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در سطوح مختلف، گفت: جهش جهاد دانشگاهی با موج تحول‌خواهی در کشور همزمان شده است.

جهش جهاد دانشگاهی همزمان با موج تحول‌خواهی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد برخاسته از بطن انقلاب و در راستای حرکت کشور به سمت اهداف انقلابی در سال‌های اخیر با توسعه خدمات خود در بخش‌های مختلف توانسته افتخارآفرینی‌های بسیاری را به ارمغان آورده و در بسیاری از امور نویدبخش آینده درخشانی برای کشور باشد.

جهاد دانشگاهی در استان گلستان نیز که عمرش کمی بیشتر از یک دهه است گام‌هایی را در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغالزایی برداشته و در ماه‌های اخیر در اندیشه توسعه فعالیت‌های خود در سرتاسر استان گلستان و پوشش تمام ظرفیت‌های موجود استان است.

از این‌رو با گذشت چند هفته از معرفی مدیر جدید مرکز آموزش جهاد دانشگاهی شهرستان گنبدکاووس و تغییرات ساختاری در این مرکز با اضافه شدن بخش فرهنگی به مجموعه پیشین، مدیر این مرکز با هدف اخذ راهنمایی و هم‌اندیشی با نهاد امامت جمعه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های امام جمعه گنبدکاووس با وی دیدار و گفت و گو کرد.

* لزوم توسعه فعالیت جهاد دانشگاهی در شهرستان‌ها/ نقش موثر جهاد دانشگاهی در توسعه هدفمند منطقه

امام جمعه گنبدکاووس در این دیدار با اشاره به نقش مهم و اثرگذار جهاد دانشگاهی در سال‌های بعد از انقلاب در تحولات فرهنگی، اقتصادی و به ویژه رخدادهای دانش‌بنیان در دهه‌های بعدی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی باید مسیر پرفروغ خود را در سراسر استان‌ها تداوم ببخشد.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگ جهاد دانشگاهی را در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی می‌شناسم، افزود: در تجاربی که در استان‌های مختلف داشته‌ام بارها از مراکز بزرگ و تاثیرگذار علمی این نهاد در شهرهای بزرگ بازدید کرده و با توان بالای این مجموعه آشنا شده‌ام.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان گنبدکاووس دارای ظرفیت‌های بسیار بکر توسعه‌ای است، خاطرنشان کرد: اگر جهاد دانشگاهی بتواند با پژوهش‌های کاربردی و نیازسنجی درست مسیر حرکت خود را برای روزهای پیش‌رو تدوین کند می‌تواند گام‌های بزرگی را برای پیشرفت منطقه بردارد.

* ظرفیت‌های گنبدکاووس چندبعدی و جامع است/ ریشه‌های فرهنگی را تقویت کنید

امام جمعه گنبدکاووس کشاورزی، اقوام و مذاهب، گمرک، تنوع اقلیمی و زیستی، دانشگاه‌ها و دانشجویان متعدد و بسیار، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری، صنایع‌دستی، تمدن تاریخی و غنی، شهرک‌های صنعتی و فعالان اقتصادی، خیرین و مردمی باهوش و همیشه در صحنه را از جمله ظرفیت‌های این شهرستان دانست و گفت: اصلا با تک‌بعدی نگاه کردن به ظرفیت‌ها اعتقادی ندارم و می‌دانم که می‌توان با هر کدام از این ظرفیت‌ها اتفاقات مثبت بزرگی را رقم زد.

ترابی با بیان اینکه در کنار آموزش، پژوهش و اشتغالزایی نباید از نقش مهم فرهنگ در توسعه غافل شد، ادامه داد: با تمام وجود آماده‌ام به عنوان یکی از خادمان مردم در نهاد امامت جمعه در کنار جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ کارهای ماندگاری را رقم بزنیم.

وی با درخواست پرهیز از سطحی‌نگری و اقدامات صرفا روبنایی بر لزوم توجه به تقویت ریشه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: بنده معتقدم هستم که همزمان با موج جدید تحول‌خواهی و انقلابی‌گری در سطح کشور جهاد دانشگاهی نیز گام‌های مهمی در تحول بنیادین علمی و به ویژه فرهنگی بردارد.

* جهاد دانشگاهی مولود انقلاب و در خدمت مردم است/ ارتقای توان نیروهای انقلاب ماموریت ویژه ماست

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی مولود انقلاب و برآمده از تفکر و باور انقلابی است، اظهار کرد: بنده به عنوان مدیر جدید مرکز ماموریت دارم تا با افزایش تعامل میان جهاد دانشگاهی با نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی سطح خدمات این نهاد به مردم و انقلاب را در حوزه‌های کمی و کیفی ارتقا دهم.

علی‌اکبر تیموری با بیان اینکه مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس آماده است هرنوع دوره علمی، مهارتی و کاربردی را که به ارتقای توان، دانش و مهارت نیروهای انقلاب منجر شود طراحی و اجرایی کند، افزود: همراهی و حمایت ائمه جمعه محترم با جهاد دانشگاهی می‌تواند ظرفیت‌های این نهاد را دوچندان کند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه بخش‌های فرهنگی، اشتغال و پژوهشی در مجموعه مرکز آموزش جهاد دانشگاهی می‌تواند به جامع شدن خدمات این مجموعه کمک شایانی کند، ادامه داد: امیدواریم در مسیر ماموریت‌های جدید خود در برابر خداوند متعال، مردم و انقلاب اسلامی سربلند باشیم.

* تزریق نیروی جوانی در بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس با اشاره به اضافه شدن نیروی ویژه بخش فرهنگی به مجموعه نیروهای این مرکز از ابتدای تیرماه، اضافه کرد: این مساله نوید تحرک بیشتر و پویایی هر چه تمام‌تر جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی را در گنبدکاووس می‌دهد که مستلزم حمایت و همراهی نیروهای انقلاب در همه دستگاه‌هاست.

تیموری با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز فعالیت‌های قرآنی، سازمان دانشجویان، دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا، مرکز امام، انقلاب و ولایت فقیه، مرکز علمی و گردشگری، صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان و مرکز افکارسنجی ایسپا از مهمترین ماموریت‌های بخش فرهنگی در جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: با حضور نیروی جوان و با انگیزه جدید در این بخش تردیدی نداریم به زودی بال‌های جهاد دانشگاهی از یک سو علم و فناوری و از سویی دیگر فرهنگ و هنر به موازات هم برای پرواز این نهاد بر قله‌های خدمت‌رسانی در گنبدکاووس به حرکت درخواهد آمد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول