اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اعمال اجاره بهاء ۱۵ درصدی در کهگیلویه و بویراحمد/عدم صدور حکم تخلیه مستاجرین در ایام کرونا

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو با اشاره به مصوبه ۱۵ درصدی افزایش اجاره بها گفت: همه واحدهای مشاور املاک موظف به اعمال و رعایت ۱۵ درصد هستند.

اعمال اجاره بهاء ۱۵ درصدی در کهگیلویه و بویراحمد/عدم صدور حکم تخلیه مستاجرین در ایام کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، افزایش ۱۰۰ درصدی اجاره بهاء در کهگیلویه و بویراحمد نگرانی‌هایی را برای مردم به ویژه مستاجرین به همراه داشت و درخواست آنها از رسانه‌ها پیگیری این وضعیت بود.

شبکه استانی دنا و برنامه زنده بی‌تعارف شب گذشته با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی و رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو به این موضوع پرداخت.

در ابتدا عنایت رضایی رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو غیربومی‌ها را مسبب افزایش اجاره بها دانست و افرود: غیربومی‌هایی که برای اجاره و خرید خانه به استان می‌آیند باعث افزایش اجاره بها شده‌اند.
 
وی با اشاره به مصوبه افزایش ۱۵ درصدی اجاره بها در شهرهایی مانند یاسوج گفت: همه ۶۰۰ مشاور املاک سطح استان از روز چهارشنبه ۲۵ تیر ملزم به رعایت و اعمال این ۱۵ درصد هستند و باید نرخ مصوب را در معرض دید مردم قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه مشاورین املاک و خودرو به تنهایی نمی‌توانند سرکشی از ۶۰۰ واحد را انجام دهد، افزود: نیازمند حضور دستگاه قضا و همچنین تعزیرات حکومتی برای سرکشی از مشاورین املاک به جهت رعایت ۱۵ درصد افزایش اجاره بها هستیم.

در ادامه براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نظارت جدی و مستمر برای رعایت ۱۵ درصد اجاره بها از روز چهارشنبه صورت می‌گیرد، گفت: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باید تعداد خانه‌های خالی شناسایی شود که متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد این کار صورت نگرفته است.

این مسوول عنوان کرد:  خانه‌های خالی در صورتی که شناسایی شوند مشمول پرداخت مالیات می‌شوند لذا ادارات ثبت اسناد و املاک و مسکن و شهرسازی استان کار شناسایی این واحدها را انجام دهند.

صالحی به قرار دادهای سوری هم گریزی زد و با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم کوچکترین قولنامه سوری نوشته شود، عنوان کرد: در صورت مشاهده چنین موضوعی حتما برخورد می‌کنیم.

وی به مشکلات مستاجرین در این ایام هم اشاره‌ای داشت و افزود: چیزی به‌نام تخلیه منزل نداریم حتی دادگستری استان هم اعلام کرده در این شرایط هیچ قاضی حکم تخلیه مستاجری را صادر نمی‌کند.

صالحی عنوان کرد: تعزیرات حکومتی قولنامه‌ها  را بررسی می‌کند، همچنین سایت‌هایی که باعث آشفتگی در بازار مسکن می‌شوند شناسایی خواهند شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: سقف در پروانه کسب املاک برداشته شده اما به دلیل آشفتگی و مشکلاتی که در استان وجود داشت معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان ورود کرده و سقف مشخص شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول