اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارائه تمامی خدمات تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان از طریق سامانه/پیگیری امورات بیمه‌شدگان از طریق سامانه ۱۴۲۰

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: بیمه‌شدگان و کارفرمایان این سازمان می‌توانند تمامی خدمات خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir انجام دهند.

ارائه تمامی خدمات تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان از طریق سامانه/پیگیری امورات بیمه‌شدگان از طریق سامانه ۱۴۲۰

سیدصلاح قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی، اظهار داشت: رشد و اعتلای جامعه در سایه همت بلند و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خدمت‌گزاران صادق، لایق و کارآمد در هر سطح از مسئولیت در سازمان تامین اجتماعی میسر گشته که خدمت به بندگان خدا را تکلیف و امانتی الهی دانسته و برای شکوفایی و سربلندی میهن، تمام توان خود را به کار گرفته اند.

وی اذعان داشت: برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد برابری‌های اجتماعی و تلاش برای تحقق جامعه آرمانی و ایده‌آل یکی از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی است که به حمد الهی بستر مناسبی را برای تامین رفاه بیمه‌شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان فراهم آورده است.

قریشی افزود: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان در همه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبین ذیربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و ایجاد رضایتمندی، درگام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن شد.

از ابتدای خردادماه امسال فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف شده و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب نیست

 

وی تشریح کرد: از ابتدای خردادماه امسال فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف شده و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

قریشی تصریح کرد: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در تمامی مراکز درمانی اعم از ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل ؛USSD، Mobile App ، SMS و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir  وdarman.tamin.ir  انجام خواهد شد.

قریشی اعلام داشت: در صورتی‌که بیمه‌شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‎تواند از طریق تماس با سامانه "1420" سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام نماید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان ضمن تاکید بر انجام بهینه امور در سازمان و رعایت تکریم ارباب رجوع و اشاره به فرایند جدید انتصابات بر اساس شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی در سازمان تامین اجتماعی، افزود: از زمان مدیریت مدیرعامل جدید سازمان‌ این فرایند به صورت فرایندی قانونمند و بر اساس ضوابط در حال اجراست.

قریشی به سامانه خدمات غیرحضوری بیمه‌شدگان اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر خدمات سازمان تامین اجتماعی در این سامانه تعریف شده است که بیمه‌شدگان و کارفرمایان این سازمان می‌توانند تمامی خدمات خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir انجام دهند.

فرآیندهای سنتی پاسخگوی نیاز مشتریان نبوده و سازمان تأمین اجتماعی در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی به منظور ارتقا کیفیت خدمات گام برداشته است

 

وی استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه خدمت‌رسانی را لازمه پویایی سازمان‌ها دانست و اذعان داشت: با توجه به تغییر فرهنگ عمومی و نیز پیشرفت تکنولوژی، فرآیندهای سنتی پاسخگوی نیاز مشتریان نبوده و سازمان تأمین اجتماعی با درک صحیح این موضوع در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی به منظور ارتقا کیفت خدمات و جلب رضایتمندی هر چه بیشتر مراجعین گام برداشته و کاهش تردد درون شهری و صرفه‌جویی در وقت و هزینه ذینفعان را از جمله مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.

قریشی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به تمامی بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌کنیم که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی ابتدا از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://eservices.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی در پایان افزود: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌کنیم حتی الامکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول