اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

وزارت علوم به دنبال تعطیلی دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد است

نایب‌رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تلاش وزارت علوم برای تعطیلی دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد گفت: متأسفانه به‌جای دست‌گیری از یک دانشگاه و ارتقا آن، به دنبال تعطیل کردن آن هستند که آسیبی جدی است.

وزارت علوم به دنبال تعطیلی دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد است

محمد وحیدی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به برگزاری جلسه مشترک کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر علوم اظهار کرد:  پژوهش محور بودن اصل مهمی است ولی نباید فرایند یاددهی و یادگیری و شاگرد پروری را فدای پژوهش محوری در دانشگاه ها شود.

نایب‌رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارتقای کارآمدی رشته‌های فنی و فارغ‌التحصیلان، مانند وزارت بهداشت باید یک طرح داشته باشد افزود: اگر می‌خواهید بین صنعت و دانشگاه ارتباط واقعاً درستی برقرار شود باید تمام فارغ تحصیلان فنی مشابه کشورهای پیشرفته باید طرح داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: چنین طرحی می‌تواند به بازار اشتغال آسیب کم‌تری برساند بلکه کارایی را هم افزایش می‌دهد.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی با تأکید بر نگاه ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه های تک جنسیتی خطاب به وزیر علوم گفت: متأسفانه وزیر علوم طی مکاتبات خود به استان خراسان شمالی اعلام کرده‌اند که باید دانشگاه تک جنسیتی با دانشگاه دولتی ادغام شود که این نگاه آسیب زاست.

وی با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری یادآور شد: تجربه استفاده دانشگاه‌های تک جنسیتی در بیش از ۸۰ کشور دنیا در حال اجرا است و متأسفانه به‌جای دست‌گیری از یک دانشگاه و ارتقا آن، به دنبال تعطیل کردن آن هستند که آسیبی جدی است.

نماینده مردم شریف بجنورد، مانه وسملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نباید پول کارکنان، به هیات علمی داده شود تصریح کرد: این اقدام باعث ایجاد دوگانگی بین هیات علمی کارکنان می‌شود و این امر اثر منفی در حوزه آموزش دارد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: حجم بالایی از اعتراضات اجتماعی کارمندان دانشگاه‌ها در پرداخت‌ها، کاهش ۵۰ درصدی نسبت به سایر کارکنان مشابه در دستگاه‌های دیگر است که نیاز به یک بررسی جدی و اعمال نظر دارد تا این فضا به یک تنش  اجتماعی در بین کارکنان وزارت علوم تبدیل نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول