اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مجلس یازدهم چگونه مظهر امید و انتظار مردم خواهد بود؟

به تعبیر مقام معظم رهبری مجلس یازدهم، مجلس مظهر امید و انتظار مردم است و باید نمایندگان بتوانند بخشی از اعتماد از دست رفته مردم نسبت به این قوه و در راس امور بودن آن را بازگردانند، امری که درصورت عزم نمایندگان شدنی می‌شود.

مجلس یازدهم چگونه مظهر امید و انتظار مردم خواهد بود؟

سرویس سیاسی خبرگزاری فارس؛ شیراز، محمد صادقی: بی‌شک کشورمان به علل مختلف گرفتار برخی از مشکلات است که عمده آنها را می‌توان در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم جای داد. از همین روی ملت ایران در دوم اسفندماه به منظور تغییر در کشور و حرکت چرخ‌های اقتصادی آن مجلسی با اکثریت انقلابی را رقم زدند تا با پشتوانه جوانگرایی درکنار تجربه و سالها کار اجرایی، شاهد بهبود اوضاع در ابعاد مختلف باشند.

شاه کلید سخنان رهبر با نمایندگان
به تعبیر مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در صبح روز یکشنبه همین هفته، مجلس یازدهم، مجلس "مظهر امید و انتظار مردم" می‌باشد و باید نمایندگان بتوانند بخشی از اعتماد از دست رفته مردم نسبت به این قوه و در راس امور بودن آن را بازگردانند، امری که درصورت عزم نمایندگان شدنی خواهد بود.

مطابق معمول امام خامنه‌ای شاه کلید را بیان کرده‌اند؛ مجلس "مظهر امید و انتظار مردم"، حال این وظیفه نمایندگان است که با تفکر، تدبر و کار کارشناسانه ابعاد مختلف این شاه کلید را شناسایی و درجهت عمل به آن تلاش نمایند. شاه کلیدی که درصورت تحقق می‌تواند باعث سربلندی و عزت تک تک نمایندگان مجلس یازدهم و حل مشکلات کشور و مردم باشد.

رهبر معظم انقلاب همچنین اطمینان خاطر دادند که همه مشکلات کشور قابل حل است و مجلس را به اولویت‌بندی مسائل، پرهیز از حاشیه‌سازی و نیز کار مخلصانه برای مردم در روند حل مشکلات توصیه کردند.

رهبر معظم انقلاب سطح انتظارات مردم را گوشزد کردند
ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس کشور طی مدت انقلاب دانستند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب این مجلس سه ویژگی منحصربفرد دارد که زمینه ساز قوت و انقلابی بودن آن شده است؛ بهره‌مندی از نیروهای جوان، کاردان، انقلابی و پرتلاش، حضور مدیران باتجربه و توانمندی که سالها درعرصه‌های مختلف حضور داشتند و همچنین حضور نمایندگانی در این دوره که سابقه نمایندگی داشته و به نوعی پیشکسوت محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، مجلس کنونی را مظهر امید و انتظار مردم نامیدند، تصریح کرد: فرمایشات ایشان ناظر به ترکیب مجلس یازدهم بوده، مسئولیت خطیر این مجلس را متذکر شده و سطح انتظارات مردم را از مجلس انقلابی کنونی برشمردند.

عضو مجمع نمایندگان فارس افزود: این مجلس باید در مسیر ارزش‌های انقلاب حرکت کرده و همچنین باید از ظرفیت مدیران باتجربه، نمایندگان پیشکسوت و جوانان پرتلاش درجهت امیددهی به مردم و برآوردن انتظارات آنان استفاده شود.

عزیزی در مورد رویکرد مجلس یازدهم عنوان کرد: مجلس یازدهم باید تلاش کند با ریل‌گذاری درست، منطقی و هوشمندانه، باتوجه به مسائل ویژه انقلاب که مورد تاکید رهبر نیز بود، با تصمیم‌سازی و تصویب قوانین کارآمد، اثرگذار و کارگشا و همچنین شناخت مشکلات درجهت رفع آنان برآمده که این موارد درسایه نگاه به درون و خوداتکایی دولت و مجلس شدنی هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های مجلس یازدهم را که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز است، درخدمت به مردم به کار بگیریم و فرصتی را برای رشد، پیشرفت و شکوفایی کشور فراهم کنیم، اظهار داشت: اگر ظرفیت‌های موجود به کمک حل مشکلات مردم و اولویت‌بندی مسائل بیاید، بدون شک مجلس یازدهم سرافراز از میدان بیرون خواهد آمد.

اهمیت بعد نظارتی مجلس که پیش‌تر نادیده گرفته شده
نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تخلف از سوگند نمایندگی بازخواست شرعی در قیامت خواهد داشت، متذکر شد: این جمله بدین معناست که مجلس باید نظارت محور باشد و اگر بخواهد همانند مجالس قبل عمل کرده و تنها جلساتی را برگزار و قوانینی را مصوب نماید، دردی از مردم دوا نخواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم جدای از اولویت‌بندی‌های مهم مسائل کشور باید بعد نظارتی خود را نیز بصورت ویژه درنظر داشته باشد تا قانون تنها زینت‌الادارات نبوده و قوانین و مصوبات در عمل اجرایی شده و خود را در سفره‌های مردم، در مسکن، در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نشان دهد.

انتظار مردم و رهبر معظم انقلاب به مجلسی امیدبخش و گره‌گشا‌‌‌

محسن علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضا به خبرنگار فارس درمورد مجلس یازدهم، مجلس «مظهر امید و انتظار مردم» گفت: علاوه بر مقام معظم رهبری، مردم نیز انتظار مجلسی امیدبخش و گره‌گشا را از مجلس یازدهم دارند.

وی ادامه داد: مردم پس از دیدن بی‌کفایتی‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها، از مجلس یازدهم به عنوان یک مجلس انقلابی امید و انتظار دارند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلاتشان را که عمده آنها در حوزه اقتصادی و معیشتی می‌باشد حل کنند.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه مجلس ابراز لازم را برای حل مشکلات مردم در اختیار دارد، تصریح کرد: در یک فضای برادرانه، بدون حاشیه و بدور از جوزدگی باید کار را بگونه‌ای پیش برد که درنهایت منجر به حل مشکلات مردم شود.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم  انقلاب مبنی بر اینکه چهار سال فرصتی کافی برای فعالیت و انجام کار می‌باشد، اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را داشته باشیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مردم تغییرات محسوسی را سر سفره‌های خود احساس کنند.

نماینده مردم سپیدان و بیضا همچنین بیان داشت: ما از ولی‌امر خود فرمان را گرفته‌ایم و باید بصورت شبانه روزی تلاش کنیم تا وضعیت کشور و بطور ویژه اقتصاد و معیشت مردم بهبود یابد.

کار شدنی‌ست

مجلس یازدهم به عنوان مجلسی انقلابی و برخاسته از گروه‌های مختلف مردمی که دل درگور انقلاب و نظام دارند، با سرلوحه قرار دادن سخنان و نصایح رهبر فرزانه انقلاب می‌توانند موجبات خیر و برکت را برای مردم و سرافزاری و سربلندی را برای این مجلس ارمغان آورند.

بدون شک اگر مجلس «مظهر امید و انتظار مردم» تا پایان دوره مجلس یازدهم آویزه گوش نمایندگان باشد، لحظه‌ای را به غفلت نخواهند گذراند و در همه حال برای مردمی که چشمشان به این مجلس است، تلاش کرده و به فرموده قاطع امام خامنه‌ای، کار در این مجلس با وجود ابزارهای لازم شدنی‌ست.

انتهای پیام/ی/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول