اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

صدور 1000 حکم قضایی متقن در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه تحول، عمق بخشیدن به واقعیت و برنامه‌هاست، گفت: تاکنون هزار حکم قضایی محکم و متقن در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر شده ‌است.

صدور 1000 حکم قضایی متقن در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس، محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران در برنامه در انتهای الوند در خصوص فلسفه طرح ایجاد تحول در قوه قضائیه گفت: آیت‌الله رئیسی با شناخت و اشرافی که بر ارکان قوه قضائیه داشت، موضوعیت اجرای تحول در قوه قضائیه را ضروری دانست و با کارشناسی‌های دقیق بالغ بر هزار آسیب و تعدادی ابر چالش مهم شناسایی شد و بعد از آن نیز سلسله‌وار حل مسأله، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرا در فواصل زمانی مشخص شده با ابلاغ طرح تحول در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان ویژگی‌های طرح تحول اظهار کرد: تحول عمق بخشیدن به واقعیت و برنامه‌هاست و چند بعدی است و تمام لایه‌های زیرین و سطوح سازمان را در بر می‌گیرد، دقیقاً بر خلاف تغییر که نگاه سطحی و یک بعدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب رئیس قوه قضائیه به تحولاتی اشاره داشتند که باید در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، متناسب با پیشرفت و رفع تنگناها در قوه قضائیه حسب ضرورت‌ها صورت پذیرد تا دستگاه قضایی با برخورداری از آثار آن بتواند با ایجاد انگیزه، نظم، تدبیری مضاعف و استفاده از تمام ظرفیت‌های پنهان در راستای تحقق عدالت گام بردارد.

محمد جواد حشمتی مهذب با اشاره به عقبه پژوهشی طرح تحول گفت: بزرگترین شاخص، سند تحول،شناخت رئیس قوه قضائیه از دستگاه قضایی است که بالغ بر سه دهه در آن حضور داشتند و تسلط کامل و خوبی از کارها و منابع انسانی موجود دارند و این اشراف اطلاعاتی کمک نمود تا یک روحیه جهادی و انگیزه مضاعف به بدنه قوه قضائیه تزریق گردد که از پشتوانه‌های لازم هم برخوردار است.

حشمتی مهذب با اشاره به اهمیت نظرات و قضاوت مردم نسبت به دستگاه قضایی متذکر شد: ما باید خودمان را با مطالبات، تمنیات و خواسته های مردم تنظیم کنیم و این همان نکته‌ایست که مقام معظم رهبری فرموده‌اند و در این راستا باید رسیدگی سریع به شکایات و تعیین تکلیف پرونده‌های مهم توأم با احترام صورت پذیرد و با تمام وجود در خدمت مردم باشیم که هم رضایت خداوند در آن است و هم برکت در رضایتمندی مردم است و این باعث تزریق امید در جامعه و امیدآفرینی خواهد شد که بخشی از آن به قوه قضائیه مربوط می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص استفاده از ظرفیت قانونی ارفاقی اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا و مشکلات و تبعات ناگوار آن، صد هزار نفر از زندانیان از طریق مرخصی، عفو و برخورداری از تأسیسات جدید قوانین آزاد شدند تا بخشی از مشکلات، نگرانی، تبعات و تنگناهای معیشتی خانواده‌های زندانیان برطرف شود.

وی در خصوص مبارزه قاطع با فساد گفت: تاکنون هزار حکم قضایی محکم و متقن در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر شده و این رویه همچنان ادامه خواهد داشت و در آینده  نیز برگزاری جلسات علنی ما بیشتر خواهد شد و تأکید رئیس قوه قضائیه هم این است که این جلسات باید علنی باشد تا مردم در جریان رسیدگی‌ها قرار گیرند و مقام معظم رهبری هم در این رابطه تأکید داشتند که مبارزه با فساد در این دوره به اوج خود رسیده و باید نتیجه این استمرار و اقدامات را مردم  مشاهده و امیدوار باشند که این رویه ادامه خواهد داشت.

حشمتی مهذب در خصوص موانع پیش‌روی طرح تحول گفت: هر برنامه تحولی طبیعتاً موانعی دارد و در حال حاضر ما نغمه‌های ناامید کننده‌ای را از جانب کسانی می‌شنویم که منافع آن‌ها به خطر افتاده و قانون را رعایت نمی‌کنند و در برابر  تعارض منافع مقاومت می‌کنند و عده دیگری از سنگینی و اهمیت این برنامه بی اطلاع هستند و آگاهی و شناخت کافی ندارند و برخی به واسطه تنبلی و راحت‌طلبی مقاومت می‌کنند؛ چرا که باید دانست برنامه تحولی نیازمند روحیه جهادی و انقلابیست و به زحمت و تلاش فراوان نیاز دارد که نیمی از آن کار و مابقی آن پیگیری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول