اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ترویج زیبا اندیشی عفاف و حجاب در آموزش‌وپرورش

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش گیلان با بیان اینکه پیگیری نحوه اجرای طرح گسترش فرهنگ عفاف به‌صورت مستمر در جلسات فرهنگ عمومی مدنظر قرار دارد، گفت: زیبا اندیشی در مورد فرهنگ عفاف و حجاب در کتب درسی از برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص توجه به فرهنگ عفاف و حجاب می‌باشد.

ترویج زیبا اندیشی عفاف و حجاب در آموزش‌وپرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمیل عباسی غریب امروز در کمیته عفاف و حجاب در سالن اجتماعات اداره کل آموزش‌وپرورش گیلان با اشاره به واقعه تاریخی قیام گوهرشاد و گرامیداشت شهدای این قیام اظهار کرد: فشارهای پهلوی با مقاومت بانوان محجبه روبه‌رو شد و با همه فشارهای حکومت پهلوی، زنان و مردان غیور، بر این حکم الهی پافشاری کرده و تاریخ‌ساز شدند.

وی با اشاره به تفکرات شهید مطهری در حوزه حجاب افزود: در اولویت قرار دادن موضوع حجاب و عفاف در ادارات کشور، اجرا و رعایت حجاب و عفاف در ادارات عمومی و همچنین سادگی پوشش در ادارات از برنامه‌های ابلاغی دولت به ادارات و سازمان‌ها در بخش عفاف و حجاب است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان گیلان، وضع قوانین لازم برای پوشش و اصالت بخشی از طریق وسایل فرهنگی هنری مناسب را از تأکیدات دولت در ادارات برشمرد و تصریح کرد: رعایت حجاب از طرف مدیران و خانواده‌های آنان و توجه به‌گزینش مدیران به‌عنوان الگوهای جامعه، احیای سنت حسنه امربه‌معروف و نهی از منکر و تشویق مدیرانی که عفاف و حجاب را رعایت می‌کند، از برنامه‌های مهم و اهداف اساسی دولت در بحث عفاف و حجاب است.

غریب با بیان اینکه نظارت بر رعایت حریم حجاب و عفاف در سازمان‌های دولتی و عمومی از سیاست‌های ابلاغی کشور است، گفت: تعریف استانداردهای فرهنگی مناسب، برای ترویج فرهنگ عفاف، منطبق با فرهنگ دینی و ملی و  همچنین فراهم کردن زمینه مناسب برای ترویج مدهای مناسب پوشش اسلامی  توسط نهادهای الگو‌‌ده، از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم دولت در راستای عفاف و حجاب است

وی از ایجاد مراکز و مؤسسات متعدد باهدف الگوسازی ارائه مدل‌های متناسب و متنوع ایجاد رقابت سالم در زمینه حجاب خبر داد و بیان کرد: وضع قوانین و مقررات لازم برای اصلاح وضعیت پوشش در جامعه گسترش، تقویت مراجع قانونی برای تعویض پوشش اسلامی در جامعه و سرعت بخشی به فرهنگ عفاف از طریق محصولات متنوع فرهنگی هنری متناسب از دیگر اهداف سیاست‌های ابلاغی دولت در بخش عفاف و حجاب است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان گیلان با بیان اینکه پیگیری نحوه اجرای طرح گسترش فرهنگ عفاف به‌صورت مستمر در جلسات فرهنگ عمومی مدنظر قرار دارد، گفت: رفع موانع قانونی در نحوه تولید، توزیع و عرضه پوشاک داخلی و خارجی از دیگر اهداف سیاست‌های ابلاغی دولت در بخش عفاف و حجاب است

غریب با اشاره به برنامه‌های ویژه وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه عفاف و حجاب تصریح کرد: آموزش، ساماندهی و توجه در به‌کارگیری مدیران، معلمان و کارکنان مدارس در راستای ترویج فرهنگ عفاف در جامعه و اهتمام به مثبت نگری و زیبا اندیشی در مورد فرهنگ عفاف و حجاب  در کتب درسی از  برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص توجه به فرهنگ عفاف و حجاب می‌باشد.

وی آشنا کردن خانواده‌ها و جوانان با اصول ازدواج آسان و تشکیل خانواده در سنین پایین از طریق کتب درسی را از دیگر برنامه‌های آموزش‌وپرورش دانست و افزود: استفاده از شعرخوانی، قصه‌گویی و نقاشی در مقاطع پیش‌دبستانی و مهدکودک جهت آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه در خصوص حجاب می‌باشد.

لزوم توجه به تعاملات اجتماعی مرد و زن در جامعه اسلامی

رئیس حوزه‌ علمیه خواهران استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع حجاب و عفاف در جامعه اسلامی اظهار کرد: اگر ارزش‌ها از بین برود، همه‌چیز از بین می‌رود، لذا وجود ارزش‌ها و حفظ آن بسیار مهم و ضروری است.

حجت‌الاسلام مرتضی حبیبی با تأکید بر لزوم توجه به  امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: باید مراقب بود که منکر به معروف و معروف به منکر تبدیل نشود یعنی باید تلاش کرد تا ساختار ذهنی تغییر نکند، چراکه تفکر غربی به‌شدت دنبال تغییر ساختار ذهنی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه دین، سبک زندگی و روش زندگی با قید جهت یافتن به‌سوی خدا تعبیر می‌شود، افزود: عبدسازی به معنای چشیدن طعم شیرین و  گوهر ناب خدایی از نتایج زندگی دینی و سبک زندگی اسلامی است.

حبیبی با اشاره به اهمیت نوع تعامل زن و مردم همراه با عفاف در تعاملات اجتماعی بیان کرد: خداوند انسان عفیف را دوست دارد، چراکه برترین اعمال پیش خداوند مدیریت در شکم، اقتصاد و اخلاق جنسی است‌.

رئیس حوزه‌ علمیه خواهران استان گیلان با بیان اینکه انسان عفیف در نزد خدا ملک و فرشته حساب می‌شود، تصریح کرد: عفت مختص زنان نیست بلکه مردان نیز مکلف به رعایت عفاف هستند، بنابراین باید گفت که شهوت مقابل عفت است و رعایت شهوت یکی از راه‌های عفت می‌باشد.

وی با بیان اینکه شهوت صرفاً به مقوله جنسی محدود نمی‌شود، گفت: اقتصاد، کلام و اخلاق جنسی از عوامل شهوت و رعایت و مدیریت آنان یعنی عفت، پس باید تلاش کرد که در همه‌ امور عفت پیشه کنیم.

به گزارش فارس، روز ۲۱ تیر ۱۳۱۴ قیام مردم مشهد در اعتراض به سیاست‌های ضد اسلامی و ضد حجاب رضاخان در صحن مسجد گوهرشاد سرکوب شد، به همین سبب همه‌ساله ۲۱ تیر مدت یک هفته، به‌عنوان هفته بزرگداشت عفاف و حجاب نام‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول