اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

چند درصد فاضلاب شهر جدید سهند به دریاچه ارومیه می رود؟

شهردار شهر جدید سهند می گوید: به جرات می‌توان گفت نزدیک به 90 درصد فاضلاب شهر جدید سهند به تصفیه خانه موجود هدایت می‌شود و تنها 10 درصد آن فعلا به سمت دریاچه ارومیه ریزش دارد.

چند درصد  فاضلاب شهر جدید سهند به دریاچه ارومیه می رود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  فارس من یکی از بخش‌های نوپای خبرگزاری فارس محسوب می‌شود که با وجود عمر کوتاه خود توانسته به یکی از گزینه‌های پرمخاطب  این رسانه تبدیل شود و جایگاه ویژه‌ای را در بین مراجعان فارس به خود اختصاص دهد یک از مطالبی که در این بخش از فارس مطالبه شده بود فاضلاب شهر جدید سهند و مشکلاتی که برای ساکنان روستای آخولا بوجود آورده است.

برای پیگیری این موضوع، کم، کیف و وضعیت کلی فاضلاب این شهر، آن را از شهردار این شهر پیگیر شدیم که اظهار داشت: فاضلاب شهر جدید سهند مشکلی نداشته و از سال 93 از طریق تصفیه خانه جمع آوری می‌شود.

رشید وکیلی در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی ساکنان روستای آخولا گفت: در حال حال بخش ناچیزی از فاضلاب فاز چهار سهند به سوی دریاچه ارومیه هدایت شده که احتمالا در مسیر برای این روستا و ساکنان آن مشکل ساز شده است.

وی در تشریح حجم فاضلاب فاز چهار سهند تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت نزدیک به 90 درصد فاضلاب شهر جدید سهند به تصفیه خانه موجود هدایت می‌شود و تنها 10 درصد آن فعلا به سمت دریاچه ارومیه ریزش دارد.

وکیلی یادآور شد: شرکت عمران سهند و آب فاضلاب استان پیگیر احداث تصفیه خانه دوم برای سهند و حل مشکل 10 درصدی فاضلاب اشاره شده هستند.

تصفیه خانه دوم در راه شهر جدید سهند

مدیرعامل شرکت عمران سهند گفت: اخیراً تفاهم نامه‌ای با شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای احداث تصفیه‌خانه دوم شهر جدید سهند امضاء شده است.

عباس مصطفوی در پاسخ به اقدامات صورت گرفته تاکید کرد: مطالعات و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده شاهد شروع عملیات اجرایی این طرح خواهم بود.

وی افزود: این طرح با مشارکت 50 درصدی شرکت عمران و آب و فاضلاب استان عملیاتی خواهد شد بطوری که از اعتبار یک هزار میلیاردی پیش‌بینی شده برای آن، سهم هر یک از مجموعه‌ها 500 میلیارد ریال خواهد بود.

مصطفوی تصریح کرد: آب و فاضلاب استان و شرکت عمران به جد پیگیر عملیاتی شدن این طرح هستند و موردی برای تعلل در این زمینه وجود ندارد.

این فعال عمرانی در پاسخ به خبرنگار فارس درباره بازه زمانی بهره‌برداری از این طرح عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل و هدایت بخش باقی مانده از فاضلاب شهر جدید سهند به آن باشیم.

وی درباره شرایط بوجود آمده برای ساکنان روستای آخولا که در حال حاضر با عواقب ناشی از گذر فاضلاب مورد بحث از آن از جمله بوی نامطبوع و شیوع بیماری‌های واگیردار، دست به گریبان هستند قول داد بزودی با حضور در این روستا ضمن بررسی موقعیت و اتفاقات بوجود آمده در اثر فاضلاب سهند در آن، راه حل موقت برای حل مشکل تا زمان بهره‌برداری از تصفیه‌خانه را در دستور کار قرار دهد.

در سامانه «فارس من»  مخاطبان این خبرگزاری با ثبت پیگیریn style="color:#B22222;"> جلوی ورود فاضلاب شهر سهند به رودخانه را بگیرید خواستار پیگیری این موضوع شده بودند.

انتهای پیام / 60014/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول