اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تصمیم مهم بانکی برای کهگیلویه و بویراحمد در دیدار استاندار و وزیر اقتصاد

در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد و وزیر اقتصاد یک تصمیم مهم بانکی برای استان اتخاذ شد.

تصمیم مهم بانکی برای کهگیلویه و بویراحمد در دیدار استاندار و وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد با فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کلانتری در این دیدار که غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان وی را همراهی می‌کرد به ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی استان پرداخت.

کلانتری در این خصوص با اشاره به اینکه بخشی از منابع بانک های خصوصی در خارج از استان هزینه می شود، اظهار داشت: با توجه به ضرورت این مهم و نقش آن در توسعه استان مقرر شد ۶۰ درصد منابع بانک‌های خصوصی استان در جهت تولید و سرمایه‌گذاری در درون استان هزینه شود.

وی در این دیدار خواستار افزایش تعداد  شعب کارگزاری بورس در استان شد که با موافقت وزیر اقتصاد این موضوع در آینده نزدیک عملیاتی می شود.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: مصوب شد به منظور مردمی کردن اقتصاد شرکت سرمایه گذاری بورسی در استان به عنوان بازوی توانمند دولت تشکیل تا زمینه مردمی کردن اقتصاد که هدف اصلی اقتصاد مقاومتی بود؛ تحقق یابد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش در این دیدار، عنوان کرد: مقرر شد جهت تکمیل پتروشیمی گچساران از طریق بورس و صندوق پروژه اقدامات لازم پیگیری و انجام شود.

وی خواستار افزایش منابع بانکی استان شد و گفت: انتظار می رود استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت سرمایه گذاری خارجی در کشور معرفی شود.
مقام ارشد اجرایی استان خواستار معرفی سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج کشور به استان شد و عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری دارد.

کلانتری بخشودگی جرائم مالیاتی و بانکی استان،افزایش زمان سر رسید اسناد خزانه اسلامی در استان های کمتر توسعه یافته به مدت یک سال، افزایش جایزه صادراتی برای این مناطق و مکلف نمودن بانک های خصوصی استان برای سرمایه گذاری در تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال را از راهکارهای رفع موانع و مشکلات حوزه اقتصادی استان عنوان کرد.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز در این دیدار به ظرفیت های استان در زمینه گردشگری اشاره داشت و تاکید کرد: سیستم بانکی استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری های لازم را در جهت رونق طرح های گردشگری بعمل بیاورد.

وی تصریح کرد:  از هر گونه سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می کنیم.
گفتنی است در این نشست به منظور تامین منابع مالی دولت، اداره کل اقتصاد و دارایی استان به استناد مصوبه هیات دولت موظف به شناسایی و فروش اموال مازاد و گزارش آن به وزارت اقتصاد شد.

در این دیدار همچنین غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل و نیز فعالیت های انجام شده در راستای وصول درآمدها، جذب و حمایت از سرمایه گذاری ها، بهبود فضای کسب و کار، اقدامات بانک ها و بیمه ها، مستندسازی اموال و تلاش در راستای شناسایی اموال مازاد و فروش آنها، ارتباط و تعامل با بخش خصوصی و تلاش در راستای حل موانع تولید و دیگر موارد و مسائل اقتصادی استان پرداخت.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز از اقدامات و تلاش های انجام شده تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول