اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اولین تولید ملی داروی «رمدسیویر» در هفته آینده/ احتمال تمدید محدودیت‌ها

وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان‌های تهران، البرز، مازندران و خراسان رضوی هنوز نگران کننده است، گفت: در هفته آینده اولین تولید ملی داروی «رمدسیویر» را خواهیم داشت.

اولین تولید ملی داروی «رمدسیویر» در هفته آینده/ احتمال تمدید محدودیت‌ها

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت، اظهار داشت: گزارشی در خصوص وضعیت استان‌های کشور تقدیم دولت کردیم. در دو، سه هفته اخیر روزهای سختی به همکاران بنده وارد شد و مردم شمال‌غرب، غرب، جنوب و جنوب غرب و همچنین سیستان و بلوچستان روزهای سختی را گذراندند. 

وی ادامه داد: با همیاری مردم و کمک استانداران و همکاران پرتلاش بنده، امروز وضعیت مطلوب‌تر است و در استان‌هایی مانند کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان وضعیت بهتر و در حد کنترل شده است و موارد ورودی به بیمارستان‌ها و بستری کمتر و درحد کنترل بوده و میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرده است. 

وزیر بهداشت تأکید کرد: در استان‌های مازندران، البرز، تهران و خراسان رضوی هنوز جای نگرانی باقی است. البته این گزارش بسیار خشنودکننده است که مردم همیاری بیشتری در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دارند. 

وی با اشاره به موافقت درخصوص تفویض اختیارات به استان‌ها، خاطرنشان کرد: اگر این موارد را تا دو هفته آینده دنبال کنیم، در کاهش میزان شیوع کرونا بسیار موفق خواهیم بود.

نمکی با بیان اینکه هنوز هیچ داروی مؤثر و قابل اعتمادی در خصوص کرونا وجود ندارد، گفت: داروهای «رمدسیویر» و «فابیپراویر» دو دارویی هستند که همکاران بنده تجویز می‌کنند؛ به خصوص داروی رمدسیویر که در اروپا و آمریکا استفاده شده است اما مردم با یکسری شیاد در این خصوص روبه‌رو هستند. خوشبختانه دیروز به اندازه کافی این دارو را توزیع کرده‌ایم و ان‌شاءالله در هفته آینده اولین تولید ملی این دارو را خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌ها و زمان اجرای آن، خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها را در یک هفته خواهیم داشت و اگر مشاهده کردیم تأثیر آن کمتر بوده، محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول