اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اقتصاد دولتی باید فضا را به بخش خصوصی دهد

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: اقتصاد دولتی امروز باید فضا را به بخش خصوصی دهد و این بخش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اقتصاد دولتی باید فضا را به بخش خصوصی دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فرج‌الله معماری صبح امروز در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن و آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان سمنان با حضور استاندار سمنان و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ که تحت تحریم‌های ظالمانه مجدد قرار گرفتیم، اقتصاد بدون نفت را در کشور تجربه کردیم که باید گفت چنین فشاری تاکنون در طول تاریخ بر کشور وارد نشده است.

او گفت: درآمد نفتی کاهش پیدا کرده اما وفور نعمت در فروشگاه‌های کشور داریم و هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد که باید قدر تولیدگران را بدانیم و تولید را حفظ کنیم؛ چراکه تولید، امنیت را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی استان سمنان افزود: محدودیت‌های ارزی و اقتصادی و تورم در کشور وجود دارد، اما باید قدر نعمت‌های خودمان همچون مردم عزیز و فهیم و امنیت را بدانیم.

معماری ادامه داد: امروز با درآمد پایین نفت و فشار بین‌المللی بسیار زیاد، باید از مصرف‌گرایی فزاینده دوری کرده و الگوهای خود را در تولید و مصرف تغییر دهیم و سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

او گفت: اقتصاد دولتی امروز باید فضا را به بخش خصوصی دهد و این بخش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا اعتماد برای حرکت رو به جلو در فعالان بخش خصوصی تقویت شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی استان سمنان ادامه داد: توفیقات امروز استان بخشی حاصل از تلاش تولیدگران و بخش قابل‌توجهی حاصل از هدایت بسیار مطلوبی است که در سطح مدیریت استان وجود دارد که این مهم یک نعمت بی‌نظیر برای استان است و جای تقدیر دارد.

معماری بیان کرد: ما فعالان بخش خصوصی در عمل به فرموده مقام معظم رهبری، هر حرکتی که بخواهد برای کشور ما مشکلی ایجاد کند، را حرام شرعی دانسته و اجتناب خواهیم کرد.

جهش تولید باید محسوس باشد

محمدعلی شریعت، مدیرعامل شرکت کلران نیز در آیین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران استان گفت: انتخاب شعار امسال توسط رهبر معظم انقلاب، هوشمندانه بود و انتخاب جهش تولید بسیار ارزشمند است.

او گفت: فضای سمنان در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار متفاوت از دیگر استان‌های کشور است که از تلاش تمام مسؤولان ارشد استان تقدیر و سپاسگزاری دارم.

مدیرعامل شرکت کلران اضافه کرد: جهش تولید به معنای حمایت همه‌جانبه از بخش صنعت و تولید است و باید تمام ابعاد آن محقق شود و نگرش توسعه مؤلفه اصلی این مهم است.

شریعت بیان کرد: افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، نگرش افزایش و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، تحقیق و توسعه و نوآوری در بخش‌های اقتصادی از سوی دولت و بخش خصوصی اصل انکارناپذیری در توسعه اقتصادی است.

او گفت: جهش تولید باید محسوس باشد، نظارت‌های پسینه را جایگزین نظارت‌های پیشینه کنیم و در مبحث تولید تسهیل‌گری کنیم.

مدیرعامل شرکت کلران اضافه کرد: ما به‌عنوان فعالان تولید، بیش از دیگران دلسوز تولید کشور و برند خود خواهیم بود و در بحث تشریفات قانونی گمرکی نیاز است تا تسهیل صورت گیرد.

شریعت گفت: در بحث کرونا مشاهده کردیم که می‌توان برای تسهیل‌گری در بخش تولید، اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار قرار داد؛ چراکه شاهد صدور مجوز برای یک محصول تولیدی در کمترین زمان ممکن بودیم که این مهم در شرایط عادی مشمول زمان قرار می‌گرفت.

او افزود: امروز نیاز داریم تا توجه به بدهی‌های دولتی به بخش خصوصی و تسریع در پرداخت آن، در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت کلران گفت: مالیات در کشورهای توسعه‌یافته امروز جهان، به‌عنوان حامی تولید است که نیاز است این نگرش در کشور ما نیز تقویت شود.

شریعت بیان کرد: صادرکنندگان در کشور امروز بیش از پیش، نیازمند توجه و حمایت جدی از سوی دولت هستند و نیاز است تا راهکاری برای حل اختلافات حقوقی صادرکنندگان در سطح بین‌الملل اندیشیده شود.

انتهای پیام/74030/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول