اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دستگیر هکر اخاذ در عملیات پلیس در اراک

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که با فریب افراد از طریق دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام اقدام به اخاذی و انتشار تصاویر خصوصی کاربران می‌کرد، خبر داد.

دستگیر هکر اخاذ در عملیات پلیس در اراک

احسان آنقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: چندی پیش یکی از شهروندان اراکی با ارائه شکوائیه‌ای به این پلیس اذعان داشت فرد یا افرادی با دسترسی غیرمجاز به صفحه شخصی‌اش، او را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی کرده‌اند و با اقدام به اخاذی مشکلات زیادی برای این شهروند و خانواده‌اش ایجاد کرده‌اند. 

وی گفت: بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و در تحقیقات تخصصی پلیس، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در محل سکونتش دستگیر شد.


رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اعتراف متهم به دسترسی غیرمجاز به صفحات شخصی افراد در اینستاگرام به خصوص دختران جوان و اخاذی از آنان اظهار داشت: با تکمیل تحقیقات پلیس، متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

آنقی با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران می‌باشند، گفت: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از آن‌ها می‌کنند. 
 
وی گفت: کاربران از باز کردن تبلیغات ناشناس و محتوای مشکوک در فضای مجازی جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و در صورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول