اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

20 میلیارد ریال برای تعریض جاده سقز- مریوان اختصاص یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان گفت: 20 میلیارد ریال برای تعریض راه سقز- مریوان و افزایش ایمنی پل‌های این مسیر اختصاص یافته است.

20 میلیارد ریال برای تعریض جاده سقز- مریوان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، محمدراشد مدرس‌گرجی پیش از ظهر امروز در نشست با فرماندار سقز بیان کرد: 20 میلیارد ریال برای تعریض راه سقز- مریوان و افزایش ایمنی پل‌های این مسیر اختصاص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: روشنایی پل آدینان سقز با هزینه 26 میلیارد ریال به زودی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: انجام روکش این مسیر، نوسازی ماشین‌آلات، در دستور کار و بخشی از روکش آسفالت مسیر سقز بانه نیز انجام شده است و اختصاص مصالح برای ایجاد پل جهت مسیر سخت‌گذر گردنه میرگه نخشینه- شیخ چوپان نیز انجام می‌شود.

وی خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر شهرستانی به حوزه راه شد و با اشاره به تلاش‌ها جهت جذب اعتبارات ملی، عنوان کرد: به تازگی 50 میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات ابلاغی از وزارتخانه، اعتبارات جذب شده است.

تاکید فرماندار سقز بر رفع نقاط حادثه‌خیز

کامیل کریمیان فرماندار سقز، میزان برخورداری بخش های سرشیو و امام از راه آسفالته روستایی کمتر از میانگین استانی است و بایستی ارتقا پیدا کند.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به وسعت شهرستان و پایین بودن میزان برخورداری روستاها نسبت به استان از راه دسترسی مناسب و آسفالت بر ضرورت تسطیح و رگلاژ و آسفالت راه‌ها تاکید کرد.

علی محمدیان، معاون هماهنگی اموز عمرانی فرمانداری سقز هم خواستار توجه به عدالت در توزیع خودروهای راهسازی به ویژه در حوزه برفروبی با توجه به مستهلک بودن خودروها، حذف نقاط حادثه خیز مسیر سقز تا پل آدینان و ایجادروشنایی پل آدینان شد.

خالد رحمانپناه، رئیس پلیس راه شهرستان سقز هم با تشکر از اقدامات اداره راهداری سقز برای رفع نواقص جاده‌ای در راستای کاهش تصادفات افزود: با وجود کاهش تصادفات جاده ای در سال‌های اخیر، دو راهی تکاب و جاده بوکان کماکان از مسیرهای حادثه‌خیز هستند.

بهزاد رشیدی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سقز هم با اشاره به خسارت های وارد شده توسط شرکت های برداشت معدن در شهرستان بیان کرد: میزان خسارت در سه مسیر ترجان، گلتپه و مریوان برآورد شده است و بهره‌برداران معادن بایستی در ترمیم مسیرهای آسفالته که به واسطه حمل معادن تخریب شده است، مشارکت کنند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول