اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

«نیویورک تایمز» بخشی از کارکنانش را از هنگ‌کنگ خارج می‌کند

با ادامه یافتن جنگ رسانه‌ای میان پکن و واشنگتن، یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد بخشی از کارکنان خود را از هنگ‌کنگ به کره جنوبی منتقل می‌کند.

«نیویورک تایمز» بخشی از کارکنانش را از هنگ‌کنگ خارج می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «نیویورک تایمز» روز چهارشنبه اعلام کرد بخشی از کارکنان خود را از هنگ‌کنگ به «سئول» منتقل می‌کند.

به نوشته روزنامه «کریا هرالد»، یک سوم از کارکنان این روزنامه آمریکایی که شامل بخش دیجیتال و روزنامه آنلاین آن در آسیا است، به پایتخت کره جنوبی منتقل خواهند شد.

چندی پیش واشنگتن اعلام کرد که برای شمار کارکنان چند رسانه دولتی چین که در ایالات متحده فعالیت دارند، سقف تعیین کرده است. بنا به دستور وزارت خارجه آمریکا، صدور روادید کار برای روزنامه‌نگاران چینی این رسانه‌ها محدود می‌شود و تعداد کل کارکنان آنها حدود ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

محدودیت‌های واشنگتن شامل پنج رسانه‌ «شینهوا»، «سی‌جی‌تی‌اِن»، «رادیو چین»، «چاینا دیلی» و «پیپل دیلی» می‌شود و وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته، این رسانه‌ها را «نماینده‌های جمهوری خلق چین» دانسته است.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که دولت آمریکا تلاش‌هایی را در چندین جبهه برای مقابله با گسترش نفوذ چین به کارگرفته است. فقط در یک ماه گذشته، آمریکا اقداماتی را علیه محققان چینی انجام داده و شرکت هوآوی را متهم کرده است.

وزارت خارجه چین نیز متقابلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «چین بدین وسیله اقدامات زیر که از همین لحظه لازم‌الاجرا هستند را اعلام می‌دارد: نخست، در پاسخ به اقدام آمریکا در قرار دادن پنج سازمان رسانه‌ای چین به عنوان "نهادهای خارجی" ، پکن به رسم دوجانبه‌گی از شعبات رسانه‌های صدای آمریکا، نیویورک‌تایمز، وال‌استریت‌ژورنال، واشنگتن‌پست و تایم که در چین مستقر هستند می‌خواهد اطلاعات مربوط به کارکنان، منابع مالی، فعالیت‌ها و املاکشان در چین را به صورت مکتوب اعلام کنند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول