اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

مشارکت 4.4 میلیون نفر در عرضه اولیه یک شرکت فرابورسی

طبق اعلام فرابورس ایران هفتمین عرضه اولیه فرابورس مربوط به سهام شرکت رایان هم‌افزا که روز گذشته انجام شد، با مشارکت 4 میلیون و 473 هزار و 785 کد معاملاتی صورت گرفت.

مشارکت 4.4 میلیون نفر در عرضه اولیه یک شرکت فرابورسی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در حالی که تا سال قبل ارزش معاملات روزانه بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران به زحمت به 4 هزا رمیلیارد تومان می‌رسید، امسال ارزش معاملات به 28 تا 30 هزار میلیارد تومان در روز می‌رسد، لذا با استقبال مردم از بازار سرمایه، مقامات بورس سعی می‌کنند از طریق عرضه اولیه سهام شرکت‌های مختلف به عمق‌بخشی بازار کمک کنند. 

روز گذشته سه‌شنبه بعد از ساعات معاملاتی سهام شرکت رایان هم‌افزا در نماد رافزا 1 از طریق فرابورس ایران عرضه شد که امروز فرابورس ایران اعلام کرده، هفتمین عرضه اولیه در فرابورس ایران در سال جاری با موفقیت انجام شد و قیمت کشف شده برای هر سهم این شرکت 25 هزار ریال میزان مشارکت مردم برای خرید سهام عرضه اولیه 4 میلیون 473 هزار 785 کد معاملاتی بودند و تعداد کدهای تخصیص یافته برای سهام 4 میلیون و 454 هزار و 161 کد معاملاتی بوده و حداکثر سهام تخصیص یافته به هر کد معاملاتی 6 سهم بوده است

همچنین امروز چهارشنبه 25 تیر ماه نیز قرار بود عرضه اولیه 12 درصد سهام شرکت زرماکارون انجام شود، اما در پیامی که دقایقی قبل از سوی ناظر بازار بورس ارائه شد، آمده است با توجه به استعلام جدید واصله و ضرورت بررسی آخرین وضعیت ترهین دارایی‌های شرکت زرماکارون، عرضه اولیه شرکت مذکور در تاریخ 25 تیر 99 انجام نخواهد شد.

به گزارش فارس، گرچه لغو عرضه اولیه غزر مسائل ترهین دارایی انجام شده،‌ اما مراحل پذیرش را طی کرده و قبلا هم قرار بود سهام این شرکت عرضه اولیه شود.

کارشناسان بورس می‌گویند، سامانه هسته معاملات بورس و فرابورس به دلیل اقبال بیش از حد مردم از بورس کشش انجام معاملات بیشتر ندارد و علت اینکه عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در روز چهارشنبه انجام می‌شود، این است که عملیات جابه‌جایی و تسویه وجوه و اختصاص سهام در دو روز تعطیل پنج‌شنبه و جمعه انجام شود تا سامانه معاملات برای معاملات روز شنبه آماده شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول