اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

انگلیس بالاخره در برابر فشارهای آمریکا تسلیم شد/ هوآوی باید انگلیس را ترک کند

دولت انگلیس بالاخره تسلیم فشارهای آمریکا شد و نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد تجهیزات شرکت هوآوی باید تا سال 2027 به طور کامل از شبکه مخابراتی نسل پنجم این کشور حذف شود.

انگلیس بالاخره در برابر فشارهای آمریکا تسلیم شد/ هوآوی باید انگلیس را ترک کند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در حالی که در ماه ژانویه دولت انگلیس مجوز حضور شرکت هوآوی در توسعه شبکه نسل پنجم تلفن همراه این کشور را صادر کرده بود اما به نظر می‌رسد طی روزهای گذشته نظر دولت انگلیس به یک باره 180 درجه چرخیده و در راستای خواسته‌های آمریکا قرار گرفته است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، دستور داده است تا تمام تجهیزات ساخت شرکت هوآوی تا سال 2027 از شبکه نسل پنجم مخابراتی این کشور حذف شود.

جانسون مدت‌ها بود که از سوی دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهور آمریکا، برای کنار گذاشتن هوآوی تحت فشار بود و آخر هم نتوانست در برابر این فشارها تاب بیاورد و البته چین هم هشدار داده بود در صورتی که انگلیس در مناقشه بر سر هوآوی طرف آمریکا را بگیرد میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری طرف‌های چینی در انگلیس به خطر خواهد افتاد.

نخست‌وزیر انگلیس، در ماه ژانویه مجوز داده بود تا 35 درصد از تجهیزاتی که در هسته شبکه 5G این کشور استفاده می‌شود ساخت شرکت هوآوی باشد اما حالا دستور داده تا پایان سال جاری خرید هر گونه تجهیزات از هوآوی متوقف شده و طی 7 سال آینده هم تجهیزات موجود جایگزین شوند.

اولیور داودن، وزیر دیجیتال انگلیس، طی سخنانی در پارلمان این کشور گفت این تصمیم ساده‌ای نبود اما تصمیم درستی برای شبکه مخابراتی انگلیس بود هم برای امنیت ملی ما و هم برای اقتصاد و هم برای حالا و هم برای بلندمدت.

به گفته وی تا برگزاری انتخابات آتی در انگلیس دولت این کشور مسیر بدون بازگشت حذف هوآوی از شبکه مخابرات نسل پنجم این کشور را کلید زده است.

دلیل این اقدام انگلیس تبعات تحریم‌های آمریکا از طرف هوآوی بود و از طرف دیگر مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس هم به شورای وزیران این کشور اعلام کرده که هوآوی قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول