اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زمینه اجرای قانون حقوق معلولین فراهم شود/لزوم رعایت حقوق معلولین در استخدامی‌ها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قانون وظایف تمام بخش‌ها در قبال جامعه معلولین را مشخص کرده و ظرفیت‌های لازم برای عملیاتی شدن قانون حمایت از معلولین به ویژه در زمینه اشتغال در سطح استان فراهم شود.

زمینه اجرای قانون حقوق معلولین فراهم شود/لزوم رعایت حقوق معلولین در استخدامی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش از ظهر امروز در دیدار با تشکل‌های مردمی و اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی کردستان که به مناسبت هفته بهزیستی و با حضور مدیرکل بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: معلولیت نه تنها عیب نیست، بلکه گاهی عنایت است که خداوند متعال می‌فرمایند، نزد خدا آن کسی که باتقواتر است عزیزتر است.

 وی با بیان اینکه ملاک جایگاه‌ انسان‌ها نزد پروردگار به شرایط جسمانی و زن و مرد بودن نیست، گفت:‌ آن مسیری که انسان می‌خواهد به آن برسد و رشدی که باید به آن دست پیدا کند برای همه فراهم است و انسان برای رسیدن به قرب خدا و مقام والای انسانی باید تقوا پیشه کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: خداوند هرچه به انسان‌ می‌دهد در قبالش مسئولیت انسان‌ها را بیشتر می‌کند و تک‌تک اعضای بدن در روز قیامت نسبت به آنچه انسان انجام داده شهادت می‌دهند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: هرچه خداوند به انسان داده منشاء آزمایشی برای آنان است، پروردگار متناسب با آنچه به انسان‌ها عطا کرده از آنها انتظار دارد.

وی گفت: بخشش مال نیز خداوند بر اساس وسع انسان‌ها از آنها انتظار دارد کسانی که تمکن مالی دارند باید از مال خود در راه کمک به دیگران هزینه کنند.

انسان‌هایی که دارای معلولیت جسمانی هستند گاهی در زمینه‌های دیگر به خاطر لطف خداوند از توانایی برخوردار هستند که افراد سالم ندارند

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه معلولیت شاید نقص در جسم باشد اما نقص در انسانیت نیست، خاطرنشان کرد: انسان‌های که دارای معلولیت جسمانی هستند گاهی در زمینه‌های دیگر به خاطر لطف خداوند از توانایی برخوردار هستند که افراد سالم ندارند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: عزیزانی روشندل حافظ کل سخنان خداوند هستند و این توفیق الهی است که برای کمتر کسی ممکن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرچه خداوند برای انسان مقدر می‌کند حکمت الهی است، گفت: شاید امروز خیلی از ما انسان‌ها از آنچه خداوند برایمان مقدر کرده به گونه‌ای ناراضی باشیم، اما هرآنچه خداوند برای ما قرار داده حکمت و به نفع انسان است.

دنیا محل آزمایش برای همه انسان‌هاست

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: دنیا محل آزمایش برای همه ما انسان‌ها است باید از این ظرفیت برای ساختن آخرت سعادتمند بهره بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه همه افراد جامعه نسبت به همدیگر وظایفی دارد که باید انجام دهد گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید مسوولیت خود را نسبت به جامعه معلولین انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: هر کس در این مسیر براساس توان و قدرتی که دارد اگر قدمی در راستای رفاه و توانمندسازی معلولین برندارد فردای قیامت باید پاسخگو باشد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اجرای کامل قانون حمایت از معلولین در سطح استان، گفت: قانون وظایف تمام بخش‌ها در قبال جامعه معلولین را مشخص کرده و باید با انجام آن زمینه و بستر را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این عزیزان فراهم سازیم.

 قانون وظایف تمام بخش‌ها در قبال جامعه معلولین را مشخص کرده است

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه با اشاره به مطالبات مطرح شده معلولین، خاطرنشان کرد: مطالبات عزیزان را پیگیری خواهیم کرد و در صورت نیاز تذکرات لازم را به دستگاه‌هایی که در این حوزه کم کاری می‌کنند می‌دهیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تاکید براینکه  اگر می‌خواهیم جامعه رشد پیدا کند، باید معلولان را نیز در انجام امورات جامعه مشارکت دهیم، عنوان کرد: بستر و شرایط لازم برای حضور توانمند جامعه معلولین در اجتماع باید فراهم شود.

بستر حضور توانمند جامعه معلولین در اجتماع فراهم شود

وی تصریح کرد: در زمینه اشتغال جامعه معلولین نیز براساس قانون درصدی به این عزیزان اختصاص پیدا کرده که مدیران و مسئولان باید نسبت به اجرای این مهم اهتمام داشته و کم کاری نکنند.

وی تصریح کرد: زمینه اشتغال معلولان در دو بخش خصوصی و دولتی باید فراهم شود استفاده از توانمندی معلولین در عرصه‌های مختلف به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه براساس قانون مصوب 3 درصد استخدام‌ها مربوط به جامعه معلولین است، گفت: باید ظرفیت‌های لازم برای عملیاتی شدن این قانون در سطح استان فراهم شود تا شاهد حضور توانمند جامعه معلولین در عرصه‌های مختلف باشیم.

براساس قانون مصوب 3 درصد استخدام‌ها مربوط به جامعه معلولین است، ظرفیت‌های لازم برای عملیاتی شدن این قانون فراهم شود

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه شیوع کرونا ویروس در جهان نیز به نوعی امتحان برای انسان‌ها بود، گفت: خیلی از افراد جامعه ما با حرکت در مسیر کمک به دیگران از این ظرفیت برای کسب رضای الهی استفاده کردند.

وی اضافه کرد: در این میان کم نبودن افرادی که از موقعیت پیش آمده برای کسب سود و درآمد بیشتر سوءاستفاده کرده و کالاهای اساسی مردم را در شرایط بحرانی و سخت که جان انسان‌ها در خطر بود احتکار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: همه انسان‌ها از خدا و به سوی خدا باز می‌گردند و فردای قیامت باید در قبال آنچه در دنیا انجام داده‌اند پاسخگو باشند.

حسینی‌شاهرودی در ادامه از وجود رهبر معظم انقلاب به عنوان برکت ارزشمندی برای نظام و ملت ایران نام برد و گفت: اگر ششم تیرماه انفجار اتفاق نمی‌افتاد و رهبری هفتم تیرماه در جلسه‌ای که طی آن شهید بهشتی و 72 تن از یارانش به شهادت رسید رهبری حضور پیدا می‌کردند.

وی گفت: این حکمت الهی بود که با وجود تمام توطئه‌های دشمنان در اوایل انقلاب و هجمه‌ای که به جان رهبری شد ایشان برای ماندگاری و بقای انقلاب زنده بمانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: امروز به برکت وجود رهبر فرزانه انقلاب ایران، نه تنها کشور ما بلکه بسیاری از کشورهای جهان اسلام ارتقا و دشمنان این دین الهی به ذلت و خواری کشیده شده‌اند.

وی عنوان کرد: مقابله ایران با شیطان بزرگ موجب شده که آزادی‌خواهی و بیداری در جهان اسلام از هر زمانی بیشتر شود و چهره واقعی آمریکا برای جهان نمایان شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز آمریکا و اتفاقاتی که در آن کشور به وقوع پیوسته جایگاه شیطان بزرگ را تا سطح بسیار زیادی متزلزل کرد، گفت: شلیک موشک‌های ایران به سمت پایگاه هوایی آمریکا ابهت پوشالی آمریکا را شکست.

وضعیت امروز آمریکا و اتفاقاتی که در آن کشور به وقوع پیوسته جایگاه شیطان بزرگ را تا سطح بسیار زیادی متزلزل کرد

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران که براساس پیش‌بینی‌های خودشان کشور ما قادر به ادامه راه با وجود فشار اقتصادی نبود نه تنها ملت ما را از مسیر و حرکت رو به رشد بازنیستانده بلکه رونق در بخش‌های مختلف و خودکفایی در عرصه‌های متنوع محقق شده است.

حسینی‌شاهرودی با تاکید براینکه اقتصاد آمریکا روبه شکست است، گفت: امروز اقتصاد، سیاست و حتی عملکرد مدعیان قدرت در مقابله با کرونا در آمریکا شکست خورده و این برای تمام جهان به اثبات رسیده است.

گفتنی است؛ بهزیستی استان کردستان در حال حاضر از 140 هزار نفر حمایت می‌کند و در سرفصل‌های مختلف از جمله پرداخت مستمری، ساخت مسکن، خدمات توانبخشی و غیره به آنها خدمت ارائه می‌کند.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول