اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قم الگویی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جهان باشد

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: شهرمقدس قم به عنوان پایتخت مذهبی ایران باید الگویی مناسب جهت نشر فرهنگ حجاب وعفاف برای همه شهرهای جهان باشد.

قم الگویی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جهان باشد

محمد کاظم پور امینی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن هفته حجاب و عفاف، با بیان اینکه هدف اصلی تشریع احکام در اسلام، عبودیت و قرب به خداوند است، اظهار کرد: این هدف عالی به وسیله‌ تزکیه‌ نفس و تقوا به دست می آید.

وی ادامه داد: حجاب راهکاری پیشگیرانه است که رعایت آن برای مردان و زنان امری ضروریست و عفاف نیز نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز داشته و از جمله موضوعات راهبردی در حوزه فرهنگی و اجتماعی است که به دلیل ساختار دینی جامعه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه اصل قانون رعایت حجاب اسلامى، از ضروریات دین مبین اسلام است که قرآن کریم نیز به آن تصریح کرده است، گفت: همچنین روایات بسیارى بر وجوب آن گواهى داده اند و در پرتو رعایت حجاب و التزام به عفاف است که آسیب های اجتماعی به حداقل رسیده و زمینه های رشد و تکامل زن و مرد در همه شئون زندگی فراهم می شود.

پورامینی با بیان اینکه شهرمقدس قم به برکت وجود بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران به عنوان میعاد منتظران حضرت ولی عصر ارواحنافداه، امام زادگان واجب التعظیم و حوزه علمیه، به عنوان پایتخت مذهبی ایران شناخته شده است، ابراز کرد: این شهر باید الگویی مناسب برای نشر فرهنگ حجاب وعفاف برای همه شهرهای جهان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قم محور و قطب عفاف و حجاب در سطح جهان اسلام است که می‌تواند این امر فرهنگی تأثیرگذار را به‌عنوان الگوی عفاف و حجاب در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند.

انتهای پیام/2258*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول