اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مراسم روز زیارتی امام رضا (ع) متفاوت از هر سال برگزار شد

بیست و سوم ذیقعده روز زیارتی امام رضا (ع) است؛ روزی که در سال‌های گذشته، با حضور خیل عظیمی از زائران در حرم مطهر رضوی، حال و هوای مشهد هم امام رضایی‌تر می‌شد، اما امسال این روز متفاوت‌تر از همیشه برپا شد.

مراسم روز زیارتی امام رضا (ع) متفاوت از هر سال برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بیست و سوم ذیقعده روز زیارتی امام رضا(ع) است روزی که در سال‌های گذشته با حضور خیل عظیمی از زائران در حرم مطهر رضوی حال و هوای مشهد هم امام رضایی‌تر می‌شد، اما امروز که ماه‌ها از شیوع کرونا گذشته، بیم ابتلا به ویروس سبب شده افراد بسیاری امروز را از پشت دیوار خانه‌ها به زیارت امام رضا(ع) بپردازند.

وارد حرم مطهر رضوی می‌شوی، برای رسیدن به صحن انقلاب از صحن‌های جامع رضوی، کوثر و صحن آزادی عبور می‌کنی، در هر صحن افراد کمی برای زیارت حضور دارند و با رعایت موارد بهداشتی مشغول راز و نیاز با حضرت و انجام اعمال روز زیارتی امام رضا(ع) هستند.

چند هفته‌ای است که ماسک، الزامی‌ترین وسیله برای ورود به حرم و انجام زیارت است، برای همین خادمان امام رضا(ع) بر رعایت این تصل بهداشتی از سوی زائران تاکید می‌کنند و با تعارف ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست، از زائران پذیرایی می‌کنند.

داخل صحن انقلاب که نسبت به دیگر صحن‌ها ازدحام بیشتری دارد، سنگ فرش‌ با فاصله مفروش شده و زائران ایستاده یا نشسته مشغول عبادت هستند.

مراسم روز زیارتی امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شده و زائران از نمایشگرهای داخل هر صحن به مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره چشم دوخته یا از طریق سیستم‌های صوتی به آن گوش سپردند.

زائران با رعایت فاصله به پنجره فولاد نزدیک می‌شوند، با راهنمایی خدام بدون توقف عرض ادب می‌کنند و به سوی دیگری از صحن راهنمایی می‌شوند، توقف چند ثانیه‌ای برای عرض ادب و ارادت که هیچ‌گاه پایان‌پذیر نیست، فرصت کوتاهی است، فرصتی که حتی پس از زیارت احساس دلتنگی‌ات بیشتر و بیشتر می‌شود، پس به نقطه‌ای دورتر اما روبه‌روی پنجره فولاد می‌روی، می‌نشینی تا از دلتنگی بگویی و روز زیارتی که حالا باید متفاوت‌تر از همیشه زیارت کنی.

کمی بعد این صدای جعفر ملائکه است که از بلندگوهای صحن بلند می‌شود و از ارادت به خاندان اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) می‌گوید.

رفته رفته به تعداد زائران هم افزوده می‌شود، حالا آیت الله علم الهدی سخنران مراسم روز زیارتی امام رضا(ع) است که از اهمیت زیارت در این روز و تاکید پیامبر بر زیارت امام رضا(ع) می‌گوید.

با توجه به اینکه طبق روایاتی امروز، روز شهادت امام رضا(ع) است از روز گذشته حرم مطهر رضوی سیاه پوشیده و در و دیوار، پرچم گنبد، پرچم اطراف سقاخانه و هر آنچه آنجاست، رنگ عزا بر تن دارد.

کم کم مردم برای اقامه نماز ظهر حاضر می‌شوند و سخنرانی آیت الله علم الهدی هم رو به اتمام است، حالا امیر عارف مدیحه‌سرایی می‌کند اشک از چشمان همه جاری می‌شود.

طبق توصیه‌ امام رضا(ع) به ابن شبیب که هرگاه خواستی گریه کنی بر جد شهیدمان امام حسین(ع) اشک بریز، امروز هم امیر عارف از امام حسین(ع) می‌خواند و صحرای کربلا.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول